تحقق هوشمندسازی فرآیند کنترل ترافیک پلیس راهور کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی مرکز پایش کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه بخشی از طرح پلیس برای هوشمندسازی کنترل ترافیک است که قرار است تا پایان سال در همه نقاط شهر کرمانشاه و بعضی شهرستان‌ها اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت_ در حاشیه راه‌اندازی مرکز پایش کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در جمع خبرنگاران، از تحقق هوشمندسازی کنترل ترافیک کرمانشاه با راه‌اندازی مرکز پایش کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی کنترل ترافیک در پنج کلانتری کرمانشاه اجرا شده است، افزود: تمام خیابان‌ها و معابر که تردد در آن‌ها مشکل و همراه ترافیک سنگین است با استفاده از هوش مصنوعی و سامانه‌های مانیتورینگ تحت رصد و پایش قرار می‌گیرند، این مهم تا پایان سال ادامه دارد و در تلاش هستیم که تمام ایستگاه‌های ترافیکی داخل شهر کرمانشاه و بعضی شهرستان‌ها به سامانه مانیتورینگ تجهیز شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از راه‌اندازی اولین ایستگاه ترافیکی پلیس در میدان آزادی خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی نخستین ایستگاه ترافیکی، عملیات رصد پایش هوشمند در ۱۷ کلانتری سطح شهر تحقق پیدا می‌کند، البته ما در آینده نزدیک از پهپادها در مانیتورینگ ترافیک کرمانشاه استفاده خواهیم کرد.

حاجیان درباره رصد و پایش سرعت‌های حادثه‌ساز در معابر و جاده‌ها، گفت: خودروهایی با سرعت حادثه‌ساز بالای ۱۴۰ کیلومتر به مدت ۱۵ روز و خودروهایی با سرعت بالای ۱۵۰ کیلومتر، به مدت یک‌ماه توقیف می‌شوند و به عنوان افرادی که امنیت ترافیکی مردم را به خطر می‌اندازند به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

کد خبر 753430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.