رفع تصرف ۵۷۰۰۰ مترمربع از اراضی در شهرستان گچساران

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گچساران از رفع تصرف ۵۷ هزار مترمربع از اراضی «کوه سرخ» در این شهرستان گچساران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدامین حسینی، امروز_ دوشنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های مردمی که به یگان حفاظت این اداره ارسال می‌شود، این مجموعه موفق به افزایش عملکرد در تمام شاخص‌های مربوط به حفاظت از مناطق است.

وی افزود: مأموران یگان به منظور حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش شهرستان با حمایت کامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با جدیت بیشتر تعقیب متخلفان و جلوگیری از تخریب محیط زیست را ادامه خواهند داد.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان گچساران گفت: اراضی مناطق حفاظت شده این شهرستان که به منظور انجام کارهای کشاورزی یا ساخت‌وسازهای غیرمجاز تصرف می‌شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شده است و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

وی از رفع تصرف ۵۷ هزار متر مربع از اراضی «کوه‌سرخ» در شهرستان گچساران خبر داد و تصریح کرد: این مقدار اراضی با صدور احکام قضائی و تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست از دست شش سودجو خارج شد.

حسینی خاطرنشان کرد: ۲۷۲ گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" از مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارد که برخی از آنها کمیاب و منحصر به فرد است.

وی افزود: ۳۷ گونه گیاهی منحصربه‌فرد نیز در منطقه حفاظت شده کوه سرخ وجود دارد که توجه به سرمایه‌گذاری برای تبدیل این منطقه به یک منطقه تحقیقاتی ضروری است.

کد خبر 753258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.