بهره‌مندی ۲ روستای شهرستان ملکشاهی ایلام از نعمت آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: دو روستای «گراب خوشادول» و «سیاب درویش» از توابع شهرستان ملکشاهی با ۳۹ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۱۹ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین آب روستای سیاب درویش در سال‌های گذشته از محل چشمه فصلی بود که در ایام گرم سال به علت خشک شدن چشمه، آب این روستا از طریق آبرسانی سیار تأمین می‌شد.

وی افزود: با اجرای سه کیلومتر خط انتقال از مسیر کوهستانی و صعب‌العبور، اهالی روستای سیاب درویش از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: برای آبرسانی به روستای گراب خوشادول سه کیلومتر خط انتقال آب، یک باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و یک باب مخزن ۱۰ متر مکعبی فشار شکن (تعدیل فشار) اجرا شده است.

محمدی اضافه کرد: با اجرای آبرسانی به این دو روستا، ۳۹ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۱۹ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

وی گفت: تأمین آب پایدار این دو روستا از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی است که از توان و ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان استفاده شده است.

مدیرعامل آبفای استان ایلام از پیشرفت ۷۳.۹ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: برنامه زمان‌بندی دقیقی برای اتمام سایر پروژه‌های جهاد آبرسانی تدوین شده است.

محمدی ادامه داد: پروژه‌های آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان حداکثر تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 753249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.