نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه قابل پذیرش نیست

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه یاد کرد که با وجود ظرفیت‌های متعددی که در بخش مختلف داریم قابل پذیرش نیست و گفت: برای کاهش نرخ بیکاری نیازمند کار فوری و ویژه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدنبی احمدی در دومین رویداد بزرگ مردمی اشتغال استان کرمانشاه که امروز _یکشنبه، بیست‌وسوم اردیبهشت_ در دانشگاه رازی با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران ارشد استان برگزار شد، از نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه یاد کرد که با وجود ظرفیت‌های متعددی که در بخش کشاورزی، صنعت، معدن و … داریم قابل پذیرش نیست و اظهار کرد: برای کاهش نرخ بیکاری نیازمند کار فوری و ویژه هستیم.

وی آنچه که به بیکاری کرمانشاه خصوصاً بیکاری فارغ‌التحصیلان دامن می‌زند را نداشتن مهارت کافی دانست و افزود: اگر نیروی کار مهارت نداشته باشد، حتی اگر چندین پتروشیمی و پالایشگاه دیگر هم در استان داشته باشیم نمی‌تواند بر گلوگاه‌های اصلی مشاغل سوار شود و ناچار می‌شود سراغ مشاغلی مانند نگهبانی و… برود.

به گفته رئیس دانشگاه رازی، چنانچه نیروی کار ماهر باشد، نه تنها در کرمانشاه بلکه در استان‌های دیگر نیز برای او تقاضای کار وجود دارد.

وی از اهمیت مهارت‌آموزی یاد کرد که دانشگاه رازی در این زمینه اقدامات سازنده‌ای انجام داده و افزود: سال گذشته رتبه سوم مهارت‌آموزی را در کشور کسب کردیم و با اقداماتی که انجام شده انتظار داریم امسال در جایگاه اول باشیم.

احمدی یکی از راهکارهای مهمی که می‌تواند به تقویت مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کند را طرح بورسیه شغلی در صنایع اعلام کرد و از بنگاه‌های تولیدی خواست از این طرح استقبال کنند.

به گفته وی، در قالب این طرح دانشجویان ۴۰ واحد را متناسب با واحد صنعتی که بورسیه شده‌اند می‌گذرانند و این امر نه تنها به مهارت‌آموزی دانشجویان کمک می‌کند، بلکه برای استفاده از ظرفیت علم در بخش تولید نیز بسیار اثرگذار است.

در ادامه این رویداد تعدادی از دانشجویان نیز به بیان دغدغه‌های شغلی خود پرداختند.

به گزارش ایمنا، حدود ۲۰ کاریابی و مرکز مشاوره شغلی فعال در سطح استان کرمانشاه نیز در حاشیه این رویداد میز خدمت برپا کرده بودند تا به عنوان حلقه واسطی بین جویندگان کار و کارآفرینان به معرفی فرصت‌های شغلی بپردازند.

هدف از برگزاری این رویداد ایجاد تعامل مستقیم بین فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار و کارفرمایان بود که رویداد اول آن نیز سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد.

کد خبر 753057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قرماسین IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 0
    نصف بیکارهای استان تو شهرهای ایران وکشورهای خارجی پخش شده اند، در صادرات بیکاریمون عالی توردیف اولیم افتخاره برای مسولین کرمانشاه
  • US ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    خدا را شکر داخل کرمانشاه افغانستانی نیست مگه ن می گفت کارها را اینها گرفتن خخخ من الان افغانستانی خودم ده تا کارگر دارم درست هشتا افغانستانی است ۲ تا ایرانی است بخدا هر جاه افغانستانی باشد کارم اون جاه بیشتر است