گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره نشست کمیسیون با رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق گفته محمد اسلامی، مبنای تعاملات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، NPT و پادمان است و موضوعات باقی‌مانده به دو مکان تقلیل یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست امروز _دوشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران اظهار کرد: نشست امروز با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع بررسی آخرین اقدامات این سازمان برگزار شد.

وی افزود: محمد اسلامی با بیان اینکه در سازمان انرژی اتمی، بهره‌مند شدن مردم از منافع دانش هسته‌ای پیگیری می‌شود، تاکید کرد که روند ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای از جمله نیروگاه دو و سه بوشهر طبق برنامه پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با اشاره به سخنان محمد اسلامی در تشریح ابعاد کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که با ۶۰۰ مقاله در اصفهان برگزار شد، گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست به این موضوع اشاره کرد که در این کنفرانس که نخستین‌بار با حضور مهمانان خارجی از جمله رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد، دانش هسته‌ای کشورمان در سطوح مرتبط ارائه شد.

عمویی ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی، به بیانیه مشترک با گروسی نیز پرداخت و تاکید کرد که مبنای تعاملات ایران و آژانس، NPT و پادمان است و موضوعات باقی‌مانده بین ما و آژانس به دو مکان تقلیل یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره بخش دیگر سخنان اسلامی تصریح کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی بر این موضوع تاکید کرد که آژانس در عملکرد خود، رویکرد حرفه‌ای و فنی را دنبال کند و تحت تأثیر رویکردهای سیاسی قرار نگیرد.

عمویی خاطرنشان کرد: در این جلسه که آخرین نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با سازمان انرژی بود، نمایندگان از تعامل سازنده سازمان با کمیسیون قدردانی کردند.

کد خبر 753019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.