کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی «امید» در خیابان گلستان/لزوم کوتاه‌کردن فرایندهای اداری در پروژه‌ها

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: مولدسازی دارایی‌های شهر در راستای ایجاد ارزش افزوده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی مورد تاکید شورای ششم شهر و شهردار اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در حاشیه آئین کلنگ‌زنی این پروژه پروژه مشارکتی امید با ۴۷ واحد مسکونی در خیابان گلستان با تشریح ابعاد این پروژه اظهار کرد: مولدسازی دارایی‌های شهر در راستای ایجاد ارزش افزوده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی مورد تاکید شورای ششم شهر و شهردار اصفهان است.

وی با تشریح ابعاد این پروژه اضافه کرد: پروژه مشارکتی ۴۷ واحد مسکونی در خیابان گلستان، دارای ۱۵۰۰ متر زمین در منطقه ۷ شهرداری اصفهان واقع و بر اساس پروانه صادر شده، روی هشت سقف که شامل ۶ سقف برای احداث ۴۷ واحد مسکونی با متراژ حدودی ۱۰۰ تا ۱۴۰ متر و دوطبقه پارکینگ است، احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان افزود: قرارداد این پروژه در سال گذشته با شرکت توسعه سازندگی سداد که از شرکت‌های باسابقه و توانمند در این حوزه است منعقد شده و با طی مراحل صدور پروانه، کلنگ‌زنی و عملیات احداث آن در سال جاری آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به بافت پیرامونی و پتانسیل خاص زمین این پروژه، که شامل وجود یک گذر ۱۲ متری در شرق، دو گذر ۱۰ متری در شمال و غرب زمین است، چنانچه با مساعدت معاونت شهرسازی و شهرداری منطقه و کمیسیون ماده ۵، ظرفیت افزایش یک طبقه را دارد که دارای افزوده بالاتر و انتفاع بیشتر برای شهرداری و سرمایه‌گذار خواهد بود.

حیدری دلیل طولانی شدن زمان عقد قرارداد تا شروع عملیات کلنگ‌زنی را به مراحل اداری صدور پروانه، مشکلات صدور مجوز ارتفاع در سرای ۸ و ۱۰ و مباحث مربوط به شهرسازی دانست و بر ضرورت کوتاه کردن فرایندهای اداری و تسریع در انجام پروژه‌های مشارکتی با هدف تشویق و ترغیب سرمایه گذاران علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مراحل طولانی صدور پروانه و دریافت تاییدیه اجرای پروژه از جذابیت بسیاری از پروژه‌های مشارکتی می‌کاهد و به دلسردی مشارکت‌کننده می‌انجامد، بنابراین ضرورت دارد با آسیب‌شناسی درست و با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به رفع آن اقدام کرد.

مهدی سلطان‌آقایی مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان نیز در این آئین با اشاره به وجود ظرفیت بالای پروژه‌های مشارکتی در سطح این منطقه گفت: این پروژه نمونه موفق فعالیت مشارکتی بین بخش خصوصی و شهرداری اصفهان است که امیدواریم با نهایت سرعت و کیفیت به شهروندان اصفهانی تقدیم شود.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم چند پروژه مشارکتی دیگر با بخش خصوصی در حوزه‌های مختلفی همچون احداث مجتمع‌های مسکونی، تجاری و خدماتی همچون پارکینگ‌های چند طبقه را به مرحله اجرا برسانیم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این گونه اقدامات می‌تواند به افزایش اعتماد بین مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کند و در نهایت شهروندان نیز به عنوان استفاده کنندگان از خدمات آن، از سود مادی و معنوی اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 752988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.