اجرای پروژه مشارکتی برای تبدیل نخاله‌های ساختمانی به فراورده‌های بتنی در اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در یک پروژه سرمایه‌گذاری زیست‌محیطی آوارهای ساختمانی که در مسیر گردنه زینل تلنبار شده است، از طریق دو خط ۹۰۰ تنی با ظرفیت ۱۸۰۰ تن در روز، به مصالح ساختمانی و مواد اولیه برای تولید فراورده‌های بتنی و ساختمان تبدیل می‌شود.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با توجه به اهمیت موضوعات شهر اقدام می‌کند و درصدد رفع مشکلات و نیازهای شهر هستیم، اظهار کرد: گاهی ناخواسته خساراتی به محیط زیست و فضای طبیعی وارد می‌شد که در این دوره به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در کنار سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان که نقش محوری در مدیریت پسماند شهر ایفا می‌کند، تلاش‌های بسیار زیادی در این دوره مدیریت شهری در حوزه مدیریت پسماند شده است و سعی کردیم از دانش فنی و عملیاتی بخش خصوصی به‌منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پسماند شهری استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی گفت: احداث پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و تبدیل به مصالح ساختمانی طرح مشارکتی دیگر شهرداری است که با مشارکت بخش خصوصی دانش‌بنیان انجام شده است.

حیدری تاکید کرد: این کارخانه به‌صورت کاملاً مشارکتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده که آورده شهرداری، زمین، تأمین زیرساخت برق و شیرابه جهت استفاده در کارخانه است و کل سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

وی با تشریح ابعاد این پروژه مشارکتی اضافه کرد: منافع شهرداری و شهر اصفهان در بخش‌های مختلف این پروژه لحاظ و مقرر شده است تا سال ششم اجرای این طرح، اجاره‌بهای زمین به شهرداری پرداخت شود؛ از سال هفتم تا دوازدهم ۳ درصد از فروش و از سال سیزدهم تا پایان سال بیستم، ۷ درصد از فروش باید به شهرداری پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان این پروژه را برای حوزه زیست‌محیطی شهرداری اصفهان بسیار ارزشمند دانست و افزود: انبوه آوارهای ساختمانی در این پروژه که در مسیر گردنه زینل تلنبار شده است، از طریق ۲ خط ۹۰۰ تنی با ظرفیت ۱۸۰۰ تن در روز، به مصالح ساختمانی همچون شن و ماسه و مواد اولیه جهت تولید فراورده‌های بتنی و ساختمانی تبدیل می‌شود.

کد خبر 752961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.