جزئیات آخرین مهلت ثبت‌نام زنان متقاضی استفاده از بیمه رایگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: زنان متقاضی استفاده از بیمه رایگان صندوق تا آخر اردیبهشت جاری برای ثبت‌نام فرصت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید کرمی، امروز_ یکشنبه، بیست‌وسوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دلیل تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه اختیاری کشاورزان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بوده‌است.

وی افزود: تاکنون تنها ۳۰ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند که این آمار نشان می‌دهد، جهت جذب افراد بیشتر و استفاده واجدان شرایط از مزایای این صندوق نیازمند همکاری و تعامل مردم و اصحاب رسانه هستیم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق از سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه‌ای بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این صندوق موظف شده است، مادرانی که سه فرزند دارند و از تاریخ یکم، فروردین سال ۱۳۹۶ فرزند یا فرزندان‌شان به دنیا آمده است، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: بیمه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند یا بیشتر (تاریخ تولد فرزند سومشان یک فروردین سال ۹۶ به بعد باشد)، به طور ۱۰۰ درصد رایگان است.

وی افزود: حدود هشت هزار و ۳۰۰ نفر زن دارای سه فرزند به بالا تاکنون در صندوق ثبت‌نام کرده‌اند و آخرین مهلت ثبت‌نام بقیه متقاضیان هم تا پایان اردیبهشت سال‌جاری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: مزایای این صندوق شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی است و نقل و انتقال سوابق هم می‌تواند لحاظ شود.

کد خبر 752958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.