رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان شاهد / لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان شاهد گفت: حفظ قداست مدارس شاهد به عنوان الگوی انقلاب و پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با اشاره به اهمیت و حفظ قداست مدارس شاهد به عنوان الگوی انقلاب و پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: در این مدارس توجه ویژه به اجرای منشور اخلاقی برای پیشگیری از آسیب‌های تربیتی مدنظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به دو رسالت مدارس شاهد افزود: این دو رسالت رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان طرح شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با توجه به تاثیرپذیری مدرسه از جامعه نقش دومی مهم‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم همکاری فعال بنیاد شهید در خصوص محافظت از وضعیت علمی و تربیتی دانش‌آموزان مدارس شاهد به‌خصوص دانش‌آموزان طرح شاهد تصریح کرد: نقش والدین و مشارکت آن‌ها در مدارس بسیار مهم است تا از ظرفیت آن‌ها برای کیفیت‌بخشی به مدارس شاهد استفاده شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: تأسیس هنرستان شاهد به‌خصوص هنرستان‌های در کنار کارخانه‌های و مراکز صنعتی، تولیدی و بهداشتی درمانی بنیاد شهید از برنامه‌های مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است.

کد خبر 752880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.