نجابت مردم اصفهان موجب بی‌توجهی به حقابه قانونی آن‌ها شده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های جایگزین هیچ حمایتی از سوی وزارت نیرو نمی‌شود و موانع بسیاری پیش پای اصفهان در حوزه آب وجود دارد، گفت: نجابت مردم اصفهان سبب شده است حقابه قانونی آن‌ها مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در نطق میان دستور صدوسی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت یاد شهدای مقاومت اظهار کرد: از همکاران خود برای نام‌گذاری بزرگراه اصفهان-شاهین‌شهر به نام سردار شهید زاهدی تقدیر می‌کنم.

وی افزود: در خصوص مجموعه‌های اقتصادی و درآمدی که ظرفیت چند هزار میلیاردی دارد، تذکراتی دادیم، قصد دخالت نیست، اما نظارت بر عهده ماست، امیدواریم پاسخ مناسبی داده شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درباره دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود صحبت‌هایی داریم؛ انتظار یک اتفاق ویژه از سوی شهردار را در این زمینه داریم و باید به دبیرخانه، فعالیت‌های آن و مکانش توجه شود.

نادرالاصلی با اشاره به ظرفیت سد زاینده‌رود گفت: ظرفیت حجم آب سد زاینده‌رود حدود ۳۲ درصد و حدود ۲۰ درصد کمتر از سال گذشته است. با این حال سخنگوی صنعت آب کشور می‌گوید ۱۰ استان کشور از جمله اصفهان از تنش آبی خارج شدند؛ این جوسازی در سطح کشور در حال انجام است، بنابراین عملکرد دبیرخانه‌ای که در حوزه زاینده‌رود ایجاد کرده‌ایم باید بروز و ظهور داشته باشد تا این چنین صحبت‌هایی بی‌پاسخ نماند.

وی با بیان اینکه در طرح‌های جایگزین هیچ‌گونه حمایتی از سوی وزارت نیرو نمی‌شود و موانع بسیاری پیش پای اصفهان در حوزه آب وجود دارد، تصریح کرد: مشکل اصلی اصفهان محیط زیست، فرونشست، آلایندگی‌های زیست‌محیطی است و به آن توجهی نمی‌شود، این نجابت مردم اصفهان، کشاورزان و مدیران است که موجب شده است به حق قانونی و طبیعی آن‌ها بی‌توجهی شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حقابه شهر اصفهان، جاری شدن آب در مادی‌ها است که می‌تواند از عوامل جلوگیری فرونشست زمین باشد، اما به آن توجهی نمی‌شود، تصریح کرد: تلاش ما هم‌افزایی با نمایندگان است تا در این خصوص به مسئله فرونشست اصفهان بیشتر پرداخته شود، اما عزم این موضوع در کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح جایگزینی آب از جنوب استان با اما و اگرهای فنی از جانب وزارتخانه روبه‌رو شده است که این موضوع نیز باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: مسیرهای جایگزین انتقال آب باید به جد دنبال شود، ضمن اینکه انتقال آب دریا به اصفهان، دست‌اندازی صنعت از زاینده‌رود را حذف می‌کند و این می‌تواند بارقه امیدی برای مردم باشد.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: بارندگی‌ها تمام شد، اما مشکل آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر رفع نشد؛ در روزهای بارندگی مشاهد کردیم که تمام مناطق جنوبی اصفهان درگیر آب‌گرفتگی بود که باید برای رفع این مشکل به‌دنبال راهکار اساسی باشیم.

کد خبر 752858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.