میدان معروف ایتالیا، تابوت‌ باران شد

یکی از میدان‌های نمادین میلان، توسط دومین اتحادیه بزرگ ایتالیا پر از تابوت‌های نمادین شد تا موضوع حوادث کار را برجسته کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تظاهرات اتحادیه کارگری ایتالیا در میدان «پیازا لا اسکالا» با ۱۷۲ تابوت مقوایی همراه بود که به یاد تمام کارگرانی روی زمین قرار داده شده بود که سال گذشته در ایتالیا جان خود را از دست دادند. برگزارکنندگان این اقدام، بر لزوم اتخاذ تدابیر بیشتر برای حمایت از کارگران توسط دولت و مشاغل تاکید کرده است.

انریکو وزا، رهبر اتحادیه کارگری ایتالیا در این رابطه گفت که در پس هر تابوت هویت افرادی نهفته است که جان خود را به علت حوادث کاری از دست داده‌اند.

کمپین این اتحادیه تحت عنوان «مرگ صفر» به دنبال جلب توجه به مسائل ایمنی در محل کار است. تابلویی در قلب میدان، تعداد فزاینده تلفات در محل کار را از سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که در بحبوحه همه‌گیری کووید -۱۹ در سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسید.

میدان معروف ایتالیا، تابوت باران شد

ایتالیا سال گذشته ۱۰۴۱ مورد مرگ و میر ناشی از کار را ثبت کرد

یورواستات، آژانس آمار اروپا، گزارش می‌دهد که ایتالیا با نرخ بروز ۲.۶۶ در هر ۱۰۰ هزار شاغل، بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا (۱.۷۶)، رتبه هشتم اروپا را در رابطه با مرگ‌ومیر در محل کار به خود اختصاص داده است.

این تظاهرات در بحبوحه یک گفتمان مناقشه‌برانگیز در مورد ایمنی محل کار در ایتالیا به راه افتاد که به دنبال مجموعه‌ای از مرگ‌ومیر کاری در سراسر این کشور انجام شد.

اوایل ماه جاری، پنج کارگر در یک کارخانه تصفیه فاضلاب در نزدیکی شهر پالرمو در سیسیل جان باختند. در ماه آوریل نیز هفت کارگر در انفجاری که چندین سطح از یک نیروگاه برق آبی زیرزمینی در شمال ایتالیا را فراگرفت، جان باختند. پنج کارگر ساختمانی در ماه فوریه به دنبال ریزش یک تیر بتنی در محل ساختمان یک سوپرمارکت در فلورانس جان باختند.

افزایش مرگ‌ومیرهای کاری موجب به‌وجود آمدن نگرانی‌های کلی در مورد رعایت اصول ایمنی در این کشور شده است.

میدان معروف ایتالیا، تابوت باران شد

کد خبر 752788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.