تلاش نظام پرستاری برای تصویب و اجرای بسته حمایتی مادی و معنوی پرستاران

معاون فرهنگی نظام پرستاری درباره تلاش برای تصویب بسته حمایتی پرستاران گفت: از ابتدای فعالیت دوره ششم شورای عالی نظام پرستاری اقدامات مهمی در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تصویب آن رخ داده است و در تلاش هستیم تا مطالبات اصلی جامعه پرستاری محقق شود و شاهد ارتقای پرستاران در ابعاد مختلف باشیم.

مسعود فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تلاش شورای عالی نظام پرستاری در خصوص تعرفه‌گذاری خدمات این حوزه اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دوره ششم شورای عالی نظام پرستاری، دو اقدام مهم در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تصویب فوق‌العاده آن رخ داده است.

وی درباره وضعیت تعرفه‌گذاری و پیگیری افزایش آن افزود: لازم است بدانیم در حوزه تعرفه‌گذاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی مبلغ ریالی بسته‌ها، افزایش ۱۵ درصدی ضریب بسته‌ها و علاوه‌بر آن، تصویب تعرفه ترجیحی برای مناطق کم‌برخوردار بودیم که سازمان نظام پرستاری بسیار قوی در کنار معاونت پرستاری وزارت بهداشت، پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام داد.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: شاهد تصویب اجرای قانون فوق‌العاده خاص از منابع داخلی وزارت بهداشت بودیم که این مهم نیز با همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همراهی فعالان صنفی و حرفه‌ای حوزه سلامت و پیگیری‌های مصرانه سازمان نظام پرستاری به سرانجام رسید.

فاطمی با قدردانی از مجموع نهادهای همراه در این دو امر مهم تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری همچنان برای اجرای هرچه بهتر قانون، پیگیر خواهد بود تا شاهد تحقق بخشی از خواسته‌های جامعه پرستاری باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تصویب و اجرای بسته حمایتی مادی و معنوی برای جامعه پرستاری از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان نظام پرستاری است و این مهم در حال پیگیری است و امیدواریم با اجرا شدن این بسته بخش قابل توجهی از مطالبات جامعه پرستاری که سال‌ها محقق نشده است، به سرانجام برسد.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور تاکید کرد: دور ششم سازمان نظام پرستاری با مشکلات فراوانی فعالیت خود را آغاز کرد، اما تلاش مجموع همکاران در شورای عالی سازمان نظام پرستاری و سازمان مرکزی بر این است که با تلاشی همه جانبه، بخش قابل توجهی از مطالبات اصلی جامعه پرستاری محقق شود و شاهد ارتقای جامعه پرستاری در ابعاد مختلف باشیم.

کد خبر 752643

برچسب‌ها