بهره‌برداری از ١٢٥٧ پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: با اجرای یک هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان، ۱۰۰ درصد این پروژه‌ها تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ به استان کردستان و میلاد حضرت معصومه (س) که در مدرسه علی اصغرفانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سفر معظم له به استان کردستان یک هزار و ۲۵۸ پروژه به تصویب رسید.

وی افزود: اعتبار مصوب غیراستانی برای اجرای این پروژه‌ها هشت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال و اعتبار استانی هم چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: ۸۰ درصد این اعتبارات در چهار سال نخست بعد از سفر رهبری در زمانی که نرخ ارز ۲۳ هزار ریال بود، تحقق پیدا کرد.

محمدی اضافه کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال برای چند پروژه باقی مانده از این سفر هم در سال گذشته برای تکمیل این پروژه‌ها به استان اختصاص پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رهبری بر مبنای ارز سال چهارم، ۳۰ برابر و به عبارتی ارزش این مصوبات حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: از شاخص‌ترین پروژه‌های سفر رهبری می‌توان به احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج، راه اندازی کارخانه لاستیک بارز و اجرای نهضت گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی، احداث سد عباس آباد بانه و آب رسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس اشاره کرد.

محمدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان و در سخنرانی‌هایشان سخنان کلیدی را مطرح کردند که چشم‌اندازی برای توسعه استان بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۵ سال از این سفر مبارک همه برنامه‌های و فعالیت‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی در راستای تحقق منویات رهبری به اجرا درآمده است، افزود: اگر امروز از کردستان به عنوان استان مطرحی در زمینه اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور نام برده می‌شود و دارای برندهای جهانی و ملی شده است، نتیجه عمل به منویات رهبری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تصریح کرد: می‌طلبد آموزش و پرورش استان سخنان معظم له را برای دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند، تشریح و تبیین کند.

کد خبر 752625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.