سامانه وضعیت ترافیکی به‌لحظه معابر اصفهان در مرحله تست نهایی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه سامانه وضعیت ترافیکی به‌لحظه معابر اصفهان در مرحله تست نهایی است، گفت: خروجی این سامانه می‌تواند شناخت بهتری از وضعیت گلوگاه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها ارائه کند.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه وضعیت ترافیکی به لحظه معابر اصفهان با هدف استفاده از کلان داده‌های ترافیکی برای کمک به برنامه‌ریزی بهتر ترافیکی شهر در حال تحویل‌گیری و تست‌های نهایی است.

وی افزود: این سامانه نقشه‌های کیفی ترافیکی گوگل را به شاخص‌های کمی قابل تحلیل تبدیل و در شناخت گلوگاه‌های دائمی و موقت شهر به کارشناسان این حوزه کمک می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه سامانه وضعیت ترافیکی به لحظه معابر اصفهان، از کلان داده زمان سفر که از طریق سامانه‌های راهنمای مسیر داخلی قابل دستیابی است، برای تخمین شاخص ترافیکی سرعت در معابر استفاده می‌کند، تصریح کرد: این سامانه با نگهداری تاریخچه زمانی شاخص‌های ترافیکی شهر اصفهان نیم‌رخ ترافیکی شهر را به کارشناسان این حوزه نمایش می‌دهد و در برنامه‌ریزی بهتر برای رفع گلوگاه‌ها و اثرسنجی اقدامات ترافیکی به کارشناسان و مدیران این حوزه کمک می‌کند.

حق‌شناس گفت: خروجی این سامانه می‌تواند شناخت بهتری از وضعیت گلوگاه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها ارائه کند، همچنین با استفاده از ابزارهایی که در اختیار ما قرار می‌دهد می‌توان تأثیر پروژه‌های اجرایی از جمله اصلاح هندسی مسیرها، تعریض مسیرها، تغییرات ایجاد شده در تقاطع‌ها و تغییر جهت ترافیکی را روی گلوگاه‌ها و زمان سفر سنجید.

کد خبر 752447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.