حل مسائل زیست‌محیطی با کمک دانش‌بنیان‌ها در اولویت برنامه‌های شهرداری اصفهان است

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه حل مسائل زیست‌محیطی اصفهان برای شهرداری این کلان‌شهر در اولویت است، گفت: هفته گذشته دو پروژه زیست‌محیطی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی کلید خورد که به محیط زیست نصف‌جهان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: این روزها حال شهر اصفهان بسیار خوب است و شهروندان «بهشت اصفهان» را تجربه می‌کنند.

وی افزود: هفته گذشته پذیرای مهمانان مختلفی از سراسر ایران بودیم و در رأس آن‌ها «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود که برای نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به اصفهان آمده بود و انعکاس نظر تمام مهمانان خارجی این بود که «ما بهت‌زده شدیم و چنین سرزمینی را تاکنون تجربه نکرده بودیم.»

شهردار اصفهان تصریح کرد: «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی تعریف می‌کرد که در قالب پروتکل‌های امنیتی قرار بود اجازه ندهیم مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از محدوده‌های امنیتی خارج شود، اما با توجه به اینکه وی علاقه‌مند به دیدن شهر اصفهان بود، یک شب از مسیر چهارباغ عباسی به سمت سی‌وسه‌پل و پل خواجو کنار زاینده‌رود پیاده‌روی کرد و از وجود منظره‌های زیبای این شهر تعریف و تمجید می‌کرد و تاکید داشت «حیف است که اصفهان باشم و از این طبیعت زیبا لذت نبرم.»

قاسم‌زاده گفت: به مردم اصفهان باید تبریک بگوییم که به‌رغم تمام مشکلات و فرازونشیب‌ها همچون خشکی رودخانه زاینده‌رود، کمک کردند تا طراوت و زیبایی فضای سبز شهر را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان حدود ۵ هزار هکتار فضای سبز در اختیار دارد و ۱۰۰۰ هکتار دیگر نیز در اختیار شهروندان است و به‌رغم خشک بودن زاینده‌رود و چاه‌های آب همه برای نگهداری آن کمک می‌کنند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه حل مسائل زیست‌محیطی اصفهان برای شهرداری این کلان‌شهر در اولویت است، گفت: هفته گذشته سه پروژه را در حوزه زیست‌محیطی در اصفهان شاهد بودیم که ۲ پروژه کلنگ‌زنی و یک مورد افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه تصفیه شیرابه پسماندهای تر در اصفهان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه پسماندها، پسماند تر و شیرابه‌های سمی آن بود، زیرا اگر جذب زمین شود، زمین را آلوده می‌کند و اگر تبخیر شود، هوا را آلوده می‌کند؛ در این راستا یک شرکت دانش‌بنیان طرحی را ارائه کرد و پس از تصویب آن، شهرداری زمینی را در اختیار این شرکت قرار داد تا آن را تجهیز کند که با اقدامات انجام شده کار به سرانجام رسید و هفته گذشته کلید تصفیه‌خانه شیرابه زده شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: اقدام دیگر که کلنگ آن به زمین زده شد و تا پایان سال جاری از فاز نخست آن بهره‌برداری می‌شود، تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح ساختمانی است تا بازچرخانی نخاله‌های ساختمانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این دو پروژه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و به محیط زیست شهر اصفهان کمک می‌کند.

کد خبر 752404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.