تولیدات صنایع‌دستی کردستان برندسازی می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برنامه‌ریزی برای برندسازی تولیدات صنایع‌دستی کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، مریم جلالی امروز _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در نشست کارگروه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان در سنندج با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و مشارکت مردم اظهار کرد: صنایع‌دستی مصداق بارز مردمی‌ترین مشارکت در امر تولید است.

وی افزود: صنایع‌دستی اقتصاد هویت بنیان است، اقتصادی که می‌تواند روایتگر فرهنگ و ریشه‌های ما باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور اضافه کرد: تلاش ما ارزش آفرینی در زنجیره ارزش است که از ابتدای طراحی تا انتهای چرخه که به فروش و رضایت‌مندی مشتری منجر می‌شود.

جلالی تصریح کرد: طی دو سال اخیر توانستیم رویکرد صنایع‌دستی را از فرهنگی محض به رویکرد اقتصاد هویت بنیان تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: استان کردستان یکی از کانون‌های قدیمی صنایع‌دستی ایران محسوب می‌شود که تنوع آثار آن بسیار زیاد است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: نازک‌کاری سنندج، گلیم سنه، کلاش مریوان، شال‌بافی آرمرده بانه، گلیم‌بافی کاکو سفلی و ارغوان‌بافی دیوزناو، تنها بخشی از شاهکارهای این دیار می‌باشد که در سطح ملی و جهانی معرفی و ثبت شده است.

جلالی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی می‌توانند با شناسایی و ایجاد پل‌هایی برای صادرات نقش‌آفرینی کند، گفت: باید به جهش تولید برسیم و این جهش با هم‌گرایی، همکاری و همجوشی مقرر می‌شود.

وی گفت: دولت باید تسهیلگری کند ولی نقش‌آفرینی را باید اتاق‌های بازرگانی و حوزه‌های عملیاتی، تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خاطرنشان کرد: امیدوارم ظرفیت‌های بی‌نظیر صنایع‌دستی کردستان به عنوان اقتصاد هویت بنیاد بتواند بر سر سفره مردم نقش‌آفرینی کند و معیشت عزت‌آفرینی که همیشه داشته برای خانواده بزرگ کردستان به ارمغان بیاورد.

کد خبر 752290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.