معیارهای نه‌گانه برای شناسایی سازندگان برتر ساختمان در اصفهان

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به فراخوان عمومی شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان شهر اصفهان تا بیست‌وپنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: معیارهای نه‌گانه‌ای برای انتخاب سازندگان برتر ساختمان در شهر اصفهان مشخص شده است.

محمدجواد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به معیارهای نه‌گانه برای انتخاب سازندگان برتر اظهار کرد: این معیارها شامل پایداری ساختمان و مدیریت انرژی، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند صنعت ساختمان، سرمایه‌گذاری در بافت‌های ناکارآمد یا محله‌های محروم، کیفیت طراحی و جذابیت بصری ساختمان‌ها، اقدام‌های انجام شده در افزایش سرعت فرایند ساخت‌وساز، رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی، زیربنای ساختمان‌های ساخته شده، ارتقای ایستایی ساختمانی با کاهش وزن سازه و استفاده از مصالح باکیفیت و استاندارد است.

وی افزود: برای این معیارهای نه‌گانه، شاخص‌هایی تعریف شده است که افزایش بهره‌وری آب، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند از مبدا، استفاده از فناوری‌های هوشمند، تعداد واحدهای ساخته شده با الگوی مسکن قابل استطاعت در بافت‌های ناکارآمد یا محله‌های محروم، استفاده از سیستم‌های مکانیزه برای تسریع فرایند ساخت‌وساز، میزان تعهد به اجرای پروانه ساختمانی و انجام ندادن تخلفات ساختمانی بر اساس سوابق آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله این شاخص‌ها است.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازندگان حقیقی و حقوقی که سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با مجموع حداقل ۵۰۰۰ متر مربع زیربنا یا ۴۰ واحد را ساخته‌اند و پایان کار یا پروانه ساختمانی را دریافت و شروع به ساخت کرده‌اند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

نیکبخت بیان کرد: متقاضیان تا بیست‌وپنجم اردیبهشت جاری فرصت دارند با مراجعه به دبیرخانه شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان شهر اصفهان در اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان فرم‌های ارزیابی ساختمان را دریافت و تکمیل کنند تا از امتیازهای ویژه‌ای که برای سازندگان برتر در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

وی گفت: هدف از فراخوان عمومی شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان شهر اصفهان، معرفی بیشتر آن‌ها، تجلیل از آن‌ها، هماهنگی بیشتر برای رفع موانع تولید و تسریع در فرایند ساخت‌وساز است.

کد خبر 751977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.