برنامه خرید ۱۰۰ اتوبوس برقی در ۱۴۰۳/‏ فراهم شدن شرایط تبدیل تاکسی‌های معمولی به برقی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت اتوبوس‌های برقی در این کلان‌شهر گفت: اقدامات فنی مربوط به خرید اتوبوس برقی انجام شده است و خرید ۱۰۰ دستگاه آن در برنامه سال جاری شهرداری است.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای اجرای ایده‌ها و محصولاتی که در رویداد دانش‌بنیان در سطح شهر بود، برنامه‌ریزی شده که تعدادی از برنامه‌ها مربوط به تجهیزات زیرمجموعه شهرداری است.

وی افزود: شهرداری برای خرید واگن‌های مترو و اتوبوس برقی برنامه‌ریزی انجام داده و از طریق تعامل با شرکت‌کننده‌ها و تولیدکنندگان داخلی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و با بودجه‌هایی که پیش‌بینی شده، برای اضافه شدن واگن‌های مترو، تعمیرات تجهیزات مترو و اتوبوس برقی و خرید اتوبوس برقی اقدام می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها با مشارکت مردم انجام می‌شود که چند طرح برای این منظور وجود دارد، افزود: شهروندان می‌توانند برای خرید وسایل نقلیه برقی از جمله موتورسیکلت برقی، اسکوتر برقی، دوچرخه‌های برقی و معمولی اقدام کنند، چراکه در این راستا با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توافق شده است تا طرح سال گذشته بر اساس نظرسنجی‌ها و بازخوردها اصلاح شود.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه ابلاغی، سطح تسهیلات وام افزایش پیدا می‌کند و از تعدادی تولیدکنندگان که شناسایی شده‌اند، حمایت می‌شود تا مردم می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانک مهر آن‌ها را خریداری کنند.

حق‌شناس با اشاره به تسهیلات اشتراکی تصریح کرد: ایستگاه‌هایی در سطح شهر برای اجاره دوچرخه و اسکوتر برقی در نظر گرفته می‌شود، همچنین پارکینگ‌هایی در ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی قرار دارد که نمونه‌هایی از آن راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند دوچرخه را در آن پارکینگ‌ها پارک کنند و از وسایل حمل‌ونقل همگانی استفاده کنند.

وی با اشاره به فراهم بودن شرایط تبدیل تاکسی‌های معمولی به برقی گفت: رانندگان تاکسی که تمایل دارند خودروهای خود را به برقی تبدیل کنند، می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که تعلق می‌گیرد، تاکسی‌های برقی که مجوز و تاییدیه کمیته فنی دارد را خریداری کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: برای محل‌های شارژ تاکسی‌های برقی دو قرارداد، برای احداث دو ایستگاه شارژ منعقد شده است، سپس بر اساس بازخوردها بر توسعه آن‌ها کار می‌کنیم، این دو ایستگاه برای شارژ خودرو، تاکسی و موتورسیکلت‌های برقی است، همچنین شارژهای کوچک‌تر در پارکینگ‌ها جانمایی می‌شود که برای موتورها و خودروهای برقی، همچنین اسکوتر و دوچرخه استفاده می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به وضعیت اتوبوس‌های برقی در شهر اصفهان افزود: تمام کارهای فنی خریداری اتوبوس برقی انجام شده است و خرید ۱۰۰ دستگاه آن در برنامه سال جاری شهرداری است.

کد خبر 751952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.