بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی در شورای عشایر شهرستان میاندوآب گفت: انتظار داریم بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جلسه شورای عشایر شهرستان میاندوآب از انجام اقدامات لازم برای مناسب‌سازی مسیر تردد به ییلاقات سلیم‌خان شاهین‌دژ، هشترود و سهند خبر داد.

وی افزود: پنل‌های خورشیدی برای تأمین روشنایی و برق مصرفی عشایر تا جایی که منابع مالی تأمین و امور برق استان همکاری کند تأمین خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: امسال در حد توان نسبت به تأمین آب شرب سالم و بهداشتی با لوله‌کشی از چشمه و همچنین تأمین تانکرهای آب ثابت و سیار اقدام خواهیم کرد.

ناجی با بیان اینکه انتظار داریم بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را آسان‌سازی کنند، تصریح کرد: عملکرد شبکه دامپزشکی در واکسیناسیون دام‌های عشایر و صدور مجوز حمل دام قابل تقدیر است.

محمدرضا رضایی نیز در این جلسه اظهار کرد: عشایر همیشه پای انقلاب بوده‌اند و در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات دست از تولید برنداشته‌اند.

وی افزود: توجه ویژه به نیازهای آموزشی، بهداشتی، عمرانی و خدماتی این قشر زحمتکش حداقل کاری است که باید توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: با توجه به آغاز فصل کوچ عشایر به ییلاق‌های منطقه، اقدامات لازم در جهت تأمین آرد، سوخت و آب آشامیدنی عشایر در دستور کار شورای عشایر شهرستان قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: برای تخصیص آرد و تأمین مورد نیاز عشایر شهرستان نان نیازمند پالایش دقیق آمار هستیم.

به گزارش ایمنا، تعدادی از روستاهای دشت میاندوآب محل قشلاق عشایر دامنه‌های سهند و ارتفاعات شاهین‌دژ بوده و همچنین این شهرستان محل گذر عشایر سایر شهرستان‌ها از جمله نقده به ییلاقات خود است. عمده این عشایر شامل ایلات و طوایف شاهسون، بالکانلو، اینانلو و قره‌پاپاق هستند.

کد خبر 751517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.