ساز ایستگاه‌های CNG در ۴ نقطه شهر اصفهان کوک شود

چند سالی است که استفاده از سوخت CNG در شهرهای ایران از جمله اصفهان رونق گرفته است، تا جایی‌ که بسیاری از صاحبان خودروهای شخصی و تاکسی در پی آن بوده‌اند تا خودروی خود را از حالت بنزین‌سوز به گازسوز تبدیل کنند، اما در این بین باید برای اتلاف وقت رانندگان تاکسی در صف‌های طولانی چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکی از اولویت‌های مهم وزارت نفت در دولت سیزدهم، توسعه صنعت CNG و احداث جایگاه‌های آن در کشور است، بر این اساس شورای عالی انرژی در سند «تأمین انرژی بخش حمل‌ونقل کشور تا افق ۱۴۲۰» به تمرکز سیاست‌های دولت بر توسعه CNG و دو برابر شدن سهم آن در سبد سوخت کشور تاکید کرده است.

با وجود احداث بیش از ۲۰۰۰ جایگاه CNG در سراسر کشور، یکنواختی احداث این جایگاه‌ها در شهرهای مختلف رعایت نشده است و در کلان‌شهرهایی همچون تهران، مشهد و اصفهان صاحبان خودروهای CNG با مشکل کمبود جایگاه مواجه هستند؛ وقتی جایگاه‌های CNG به اندازه کافی در دسترس نباشد، بسیاری از صاحبان خودرو رغبتی برای گازسوز کردن خودروهای خود نشان نمی‌دهند.

برای سوخت‌گیری تاکسی‌های گازسوز باید به اندازه کافی جایگاه وجود داشته باشد تا تاکسی‌ها به جای خدمات‌رسانی به شهروندان در صف‌های عریض و طویل معطل نشوند یا برای سوخت‌گیری مجبور به طی مسافت‌های طولانی نباشند، به همین دلیل انتظار رانندگان تاکسی این است که با افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت، مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

ساز ایستگاه‌های CNG در ۴ نقطه شهر اصفهان کوک شود

شناسایی نیاز جامعه برای احداث جایگاه سوخت CNG

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به احداث جایگاه‌های جدید سوخت CNG اظهار می‌کند: برای ایجاد این جایگاه‌های سوخت در مرحله نخست باید نیاز جامعه شناسایی شود، زیرا به‌طور عمده بیشتر تاکسی‌ها و رانندگان اسنپ از سوخت CNG بهره می‌برند.

وی می‌افزاید: برای ایجاد جایگاه سوخت CNG، پس از اینکه نیاز جامعه بررسی شد، نقاط خاصی برای احداث آن مشخص می‌شود، زیرا اگر بدون بررسی نیاز محیط، این جایگاه‌های سوخت ایجاد شود، ممکن است در نقطه‌ای از شهر متمرکز شود و قسمت دیگر شهر با کمبود این جایگاه‌ها روبه‌رو باشد.

لزوم احداث جایگاه CNG در ۴ نقطه شهر اصفهان برای رفاه بیشتر رانندگان تاکسی

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: در جایگاه CNG مجاور محل سازمان تاکسیرانی اصفهان (پل تمدن) لاین اختصاصی سوخت برای تاکسی‌های شهر وجود دارد، یعنی در این جایگاه نیاز نیست هم‌زمان با خودروهای شخصی در صف منتظر بمانند، آن‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند به این لاین‌های ویژه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تعداد جایگاه CNG برای رانندگان تاکسی مشکل جدی ایجاد نکرده است، می‌افزاید: تاکنون اعتراضی از سوی رانندگان تاکسی درباره کمبود جایگاه‌های سوخت در شهر اصفهان نداشته‌ایم، اما اگر اعتراضی باشد ، برای ساخت جایگاه سوخت در چهار نقطه شهر اقدام خواهیم کرد و مکاتبات لازم را انجام خواهیم داد.

ساز ایستگاه‌های CNG در ۴ نقطه شهر اصفهان کوک شود

بهره‌برداری از جایگاه CNG وظیفه شرکت نیک‌اندیش

فرهاد گلی، مدیرعامل شرکت نیک‌اندیش در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تاکسی‌ها می‌توانند از طریق تمام جایگاه‌هایی CNG سطح شهر سوخت خود را تأمین کنند.

وی می‌افزاید: اگر شکایتی مبنی‌بر اولویت قرار دادن تاکسی‌ها و طولانی بودن صف جایگاه‌های CNG وجود داشته باشد، باید به سازمان تاکسیرانی اصفهان منتقل شود.

رانندگان تاکسی گلایه‌های خود را درباره کمبود جایگاه‌های سوخت به تاکسیرانی اعلام کنند

مدیرعامل شرکت نیک‌اندیش تصریح می‌کند: اگر نیاز به ایجاد جایگاه جدید خصوصی یا دولتی در سطح شهر باشد، این درخواست توسط تاکسیرانی به معاون حمل‌ونقل ارسال می‌شود، زیرا تاکسیرانی زیرمجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان است، در نهایت این معاونت مکاتبه‌های لازم را با شرکت پخش فراورده‌های نفتی انجام می‌دهد.

گلی ادامه می‌دهد: وظیفه ما این است که پس از احداث جایگاه‌ها CNG بهره‌برداری از آن را به عهده بگیریم.

به گزارش ایمنا، به‌نظر می‌رسد با توجه به افزایش روزافزون تعداد تاکسی‌های دوگانه سوز در کلان‌شهرهایی همچون اصفهان، باید نسبت به جانمایی و ایجاد این مکان‌ها در نقاط مختلف شهر اقدام شود تا از اتلاف وقت رانندگان تاکسی به‌عنوان سفیران فرهنگی شهر جلوگیری شود.

کد خبر 751191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.