ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی مرادی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: از مجموع ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، هم اکنون ۶۴.۹۱ درصد آن پُر است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت سرریز سدهای استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها سد «تنگ حمام» در شرایط سرریز قرار دارد و ظرفیت مابقی سدهای استان تکمیل نیست، چراکه در کنار ورودی که این سدها دارد، خروجی و مصرف نیز دارد.

مرادی با بیان اینکه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده است، اضافه کرد: بیشترین آورد را در سد داریان به میزان حدود ۱.۴ میلیارد مترمکعب داشتیم، اما این سد دارای نیروگاه است و میزان خروجی آب آن نیز قابل توجه است.

وی گفت: پس از داریان بیشترین آورد سدهای استان در سال آبی جاری مربوط به سد گاوشان با حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و کمترین نیز مربوط به سد گیلانغرب به میزان ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره آورد حاصل از بارش‌های اخیر، عنوان کرد: هنوز بخشی از رواناب حاصل از بارش‌ها وارد سدها نشده است و آورد این بارش‌ها در آمار هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

کد خبر 750708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.