اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه مراکز تفریحی شهر اصفهان/ اجرای فاز دوم شهر رویاها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فاز دوم شهر رویاها در مرحله طراحی است و تلاش می‌شود به مرحله احداث برسد، همچنین چرخ و فلک بزرگ شهر توسط شرکت توسعه سپاهان پیش‌بینی شده و در مرحله جانمایی و تأمین مشارکت است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه پروژه‌های تفریحی اصفهان در نظر گرفته شده است.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور با نشاط جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها در مراکز عمومی شهری و فراهم شدن زیرساخت‌های شهر برای تفریح آن‌ها از موارد مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته شهرداری اصفهان و مدیریت شهری در چند حوزه به این مسائل پرداخته است؛ در حال حاضر ابرسازه تفریحی در شهر ایجاد شده است، همچنین شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تله‌کابین صفه، تله‌سیژ ناژوان و شهر رویاها را بهره‌برداری می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه‌های تفریحی ناژوان شامل آکواریوم، باغ پرندگان، باغ صدف‌ها، باغ خزندگان و باغ رز که سال گذشته باغ نور در آن به بهره‌برداری رسید، در کنار سایر مراکز برای تفریح شهروندان وجود دارد.

سامع درباره ایجاد وسایل بازی در بوستان‌ها تصریح کرد: سال گذشته اتفاق خوشایندی رقم‌خورد و بعضی بازی‌ها همچون حلقه‌های بسکتبال، تنیس فوتبال که مخصوص فضای پارک است و جوانان و نوجوانان می‌توانند از آن استفاده کنند، در بوستان‌های سطح شهر نصب شد و این روند ادامه‌دار خواهد بود، چراکه شهرداری قصد دارد ۵۰ سری از آن‌ها شامل ۷۰۰ وسیله بازی را در سطح شهر نصب کند.

وی ادامه داد: به‌روزسازی سازه‌های موجود همچون شهر رویاها که پروژه هشت ساله به شمار می‌رود یکی دیگر از اهداف مدیریت شهری بوده است که در دو سال گذشته تجهیزات این مجموعه به‌روز و بخش‌های جدیدی همچون مجازی بازی و VAR به آن اضافه شده است؛ بنابراین به‌روز و استاندارد نگهداشتن سازه‌های موجود، همچنین ایجاد ظرفیت‌های جدید برای آن‌ها از اولویت‌های مهم مدیریت شهری به‌شمار می‌رود که نمونه بارز آن در ناژوان، صفه و شهر رویاها به چشم می‌خورد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری، کمپ گردشگری باغ فدک است که فاز اول و دوم دریاچه آن در سال‌های گذشته افتتاح شد، اما فاز سوم آن با طراحی بسیار زیبا در حال اجرا است؛ شهرداری منطقه ۷ با هدف ایجاد مجموعه تفریحی مناسب، بازی‌های آبی، استفاده از قایق‌های پدالی، ایجاد مجموعه‌ای برای فعالیت فرهنگی و حضور جوانان به‌صورت اردوی دانش آموزی برای آن اقداماتی در حال انجام دارد.

وی گفت: فاز دوم شهر رویاها در مرحله طراحی است و تلاش می‌شود به مرحله احداث برسد، همچنین چرخ و فلک بزرگ شهر توسط شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده و در مرحله جانمایی و تأمین مشارکت است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه پروژه‌های ذکر شده در نظر گرفته شده است.

سامع بیان کرد: در قسمت تله کابین صفه، مجموعه کوه نور توسط شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شد که نمادهای طبیعی و حیوانات را در برگرفته است و به دلیل نور، فضای بسیار جذابی را هنگام شب ایجاد می‌کند.

کد خبر 750310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.