آمادگی شهرداری اصفهان برای میزبانی از فعالان گردشگری ایروان

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به نقش مهم تورهای آشناسازی (فم‌تور) در توسعه گردشگری شهرها گفت: شهرداری اصفهان برای میزبانی از فعالان گردشگری ایروان و اعزام متقابل فعالان گردشگری اصفهانی اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامین مرتضوی در دیدار با هیئت ایروان ارمنستان و رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران که در خانه تاریخی اژه‌ای انجام شد، با اشاره به اهمیت همکاری شهرهای خواهرخوانده در حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: ۲۸ کشور جهان در سومین دوره جشنواره بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان (پوپک) شرکت داشتند که دراین‌بین، ارمنستان رتبه سوم را ازنظر تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به خود اختصاص داد، اما در این دوره جشنواره، از کشور فیلیپین شرکت‌کننده‌ای نداشتیم که امیدواریم سال آینده شاهد شرکت کودکان فیلیپینی نیز باشیم.

وی افزود: سفارت‌ها می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی درباره رویدادهای بین‌المللی که در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود، نقشی کلیدی ایفا کنند.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به خواهرخواندگی شهرهای ایروان و اصفهان گفت: لازم است برای معرفی شهرهای خواهرخوانده به یکدیگر ویدئوکلیپ‌هایی آماده شود تا بتوان از این طریق، شهروندان شهرهای خواهرخوانده را با تشابهات بین این شهرها آشنا کرد. همچنین در راستای تولید محتوا گام‌هایی جدی برداشته شود و چنین ویدئوکلیپ‌هایی به دو زبان تهیه و از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

مرتضوی ادامه داد: در قالب قرارداد خواهرخواندگی می‌توان نام‌گذاری یک خیابان یا بوستان به نام شهر خواهرخوانده یا برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهر خواهرخوانده را به‌عنوان اقدامی متقابل از سوی دو شهر در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به نقش مهم تورهای آشناسازی (فم‌تور) در توسعه گردشگری شهرها گفت: شهرداری اصفهان برای میزبانی از فعالان گردشگری ایروان و اعزام متقابل فعالان گردشگری اصفهانی اعلام آمادگی می‌کند.

علیرضا مساح رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان در این دیدار با اشاره به تهیه ویدئوکلیپ‌های معرفی برای هشت شهر خواهرخوانده اصفهان اظهار کرد: ویدئوکلیپ‌های کنونی بدون همکاری شهرهای خواهرخوانده تهیه شده است؛ اما بدون شک ما آماده هرگونه همکاری با شهرداری ایروان و سایر شهرهای خواهرخوانده در راستای بهبود کیفیت و همچنین تهیه زیرنویس و انتشار وسیع این ویدئوکلیپ‌ها در شهرهای خواهرخوانده هستیم.

آمادگی شهرداری اصفهان برای میزبانی از فعالان گردشگری ایروان

داویت گورگیان، رئیس اداره روابط بین‌الملل شهرداری ایروان نیز ضمن تشکر از پیشنهادهای مطرح‌شده، برای هماهنگی با وزارت گردشگری ارمنستان در راستای تهیه زیرنویس ارمنی و انتشار ویدئوکلیپ تهیه‌شده اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: شهرداری ایروان همچنین آماده همکاری برای تهیه فیلم‌های تبلیغاتی معرفی شهر اصفهان جهت پخش از تلویزیون‌های شهری ایروان است. او همچنین مبادله تورهای آشناسازی را گامی مثبت در راستای توسعه گردشگری و اجرای آن را ممکن دانست. او همچنین نبود خط پروازی مستقیم بین ایروان و ارمنستان را یکی از موانع تبادل گردشگر بین دو شهر دانست و لازم دانست شهرداری‌ها برای آغاز مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی، هرچه در توان دارند، انجام دهند.

گورگیان با اشاره به رابطه و پیوند عمیق و تاریخی بین شهرهای ایروان و اصفهان، خاطرنشان کرد: بدون شک در آینده بر مشکلات کنونی پیروز خواهیم شد؛ البته لازم است در چهارچوب کلان‌تر، یعنی رابطه بین ملت‌ها و کشورها، برای توسعه گردشگری گام‌های جدی برداشته شود.

خانم کاتلین سالونگا، رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران نیز ضمن ابراز تأسف به دلیل نبود شرکت‌کننده از فیلیپین در سومین دوره جشنواره پوپک، ابزار امیدواری کرد که با همکاری سفارت‌های دو کشور، کودکان و نوجوانان فیلیپینی بتوانند در دوره‌های بعدی این جشنواره شرکت جدی داشته باشند. او همچنین خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای فیلیپین را گامی مثبت در راستای بهبود روابط دانست و برای آغاز بررسی‌ها و اقدام مؤثر در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 750223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.