دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده و ۶۴۸ دانشجومعلم از مهرماه ۱۴۰۳ در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

ذبیح الله کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمام تلاش و هدف دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی است، اما کمبودهای زیرساختی و اساسی این امر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده و ۶۴۸ دانشجومعلم از مهرماه ۱۴۰۳ در این دانشگاه پذیرش خواهند شد، این دانشجویان در رشته‌های مانند مشاوره، امور تربیتی، الهیات، ادبیات و آموزش ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر کاهش دغدغه آموزش و پرورش در تأمین معلم، تصریح کرد: سال گذشته ۹۳ دانشجوی سال آخری و در سال تحصیلی جاری ۱۶۴ نفر از این دانشجویان به دستگاه آموزش‌وپرورش تزریق می‌شود که پراکنش آن، همه استان را در بر می‌گیرد.

کاوه با اشاره به ارجاع این کمبودها و مشکلات و مسائل مختلف به نماینده مردم شهرکرد بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، برای مهرماه سال جاری بعضی از مشکلات زیرساختی و زیربنایی کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر ساختار در دانشگاه فرهنگیان استان‌ها افزود: به زودی ساختار دانشگاه فرهنگیان استان تغییر پیدا خواهد کرد و امور پردیس‌ها به دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌ها نیز به دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبدیل می‌شود، همچنین از سال تحصیلی جدید رشته آموزش زبان انگلیسی نیز به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان استان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر دغدغه‌های زیرساختی، امکانات و بودجه حل شود، دانشگاه می‌تواند به سمت تحصیلات تکمیلی سوق داده شود.

کد خبر 750214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.