تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به تداوم بارشها تا روز شنبه گفت: یک شنبه جو پایداری خواهیم داشت و از مجدد از دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس تصاویر رادار و ماهواره از صبح امروز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان به ویژه مناطق جنوبی و شمالی هستیم.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های هَمرَفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدنِ بارش‌های نقطه‌ای نیز وجود دارد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: احتمال ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست، شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: طی دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد و شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدهو اهواز به بیشینه دمای ۲۸.۱ و کمینه دمای ۲۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 750086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.