معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، به مناسبت دوازدهم اردیبهشت‌، روز گرامیداشت مقام معلم، در آموزشگاه صائب ناحیه یک شهر اصفهان حاضر شد و با فرهنگیان شاغل در این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در این دیدار ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، فرارسیدن روز معلم را تهنیت گفت و اظهار داشت: آن چیزی که امروز جامعه ما نیاز دارد این است که بدنه عمومی مردم، مقام معلم را تکریم کند؛ معلم ارزش والای خودش را در میان عموم مردم دارد و عموم مردم حساب ویژه‌ای روی معلم باز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه معلمان، نقش کلیدی در فرایند انتخابات داشتند، افزود: ما در انتخابات، نظرسنجی‌های علمی مختلفی انجام دادیم و بررسی کردیم که مردم به کدام گروه‌های مرجع جهت پرسش و تحقیق در مورد کاندیداها مراجعه می‌کنند و مشخص شد که معلمان، از مهم‌ترین گروه‌های مرجع هستند.

جان‌نثاری، تکریم معلم را مسئله‌ای همگانی دانست و اظهار داشت: تکریم مقام معلم، وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و در جامعه دینی ما، هر روز باید مقام معلم ارزشمندتر باشد و این مسئله را باید از خودمان شروع کرده و معلمانمان را تکریم کنیم؛ چراکه باید بدانیم اگر روزی به جایی رسیده‌ایم، این معلمانمان بوده‌اند که در این راه، کوشیده‌اند عمر خود را صرف تربیت و رشد فرزندان این مرز و بوم کرده‌اند.

معاون سیاسی، امینی و اجتماعی استانداری اصفهان رشادت‌های معلمان استان اصفهان را برشمرد و عنوان داشت: یک روزی بنده نیز در همین مدرسه -مدرسه صائب- تحصیل می‌کردم و امروز، وظیفه داشتم تا به مناسبت فرارسیدن روز معلم، به صورت نمادین در این آموزشگاه حضور پیدا کنم و این روز را به فرهنگیان تبریک بگویم.

وی، چندبعدی نگری در فرایند معلمی را اصلی اساسی دانست و اذعان کرد: معلمان با نهایت مهارت، به تدریس دانش‌آموزان می‌پردازند و در کنار رفاقت با فرزندان این مرز و بوم، نقش کلیدی و مهمی در تربیت اخلاقی و دینی ایشان دارند و بنابراین همه ما نیز بخشی از هویت دینی خویش را مدیون معلمانمان هستیم.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمانه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اهدای شاخه‌گل و هدایایی از زحمات دبیران آموزشگاه صائب تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهر اصفهان، شهردار منطقه یک اصفهان نیز در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را همراهی کردند.

کد خبر 749857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.