۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: از ابتدای سال جدید، ۳۶۶۳ نفر حامی به جمع حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین افزوده شده است که ۱۴۵ نفر از آن‌ها معلمان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر ظاهری صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از معلمان نیکوکار که در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۳۷ هزار و ۸۶۰ حامی اکرام حمایت از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند که از این تعداد ۵۴۰۹ نفر از جامعه معلمان و فرهنگیان هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فرهنگیان خیر که حمایت از فرزندان معنوی را برعهده دارند، هفت میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به حساب فرزندان تحت حمایت خود واریز کردند. از ابتدای سال جدید نیز ۳۶۶۳ حامی به جمع حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین افزوده شده است که ۱۴۵ نفر آن‌ها معلم هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۴۸ فرزند یتیم و ۶۴۰۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند، خاطرنشان کرد: این افراد بیشتر در رده سنی ۶ تا ۱۸ هستند و امدادگران و کارشناسان اکرام در ادارات برنامه‌ریزی‌های مختلف آموزشی و فرهنگی را برای آن‌ها در دستور کار دارند.

ظاهری با اشاره به آیات ذکر شده در قرآن و احادیث معصومین رسیدگی به امور ایتام را بسیار مهم و از اولویت‌های دین دانست و عنوان کرد: هم‌اکنون حدود ۹۰۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

وی ادامه داد: برای این دانش‌آموزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، مشاوره تحصیلی، اردوهای زیارتی و سیاحتی و کلاس‌های تقویتی شامل دروس سال تحصیلی و کنکوری، مهارت‌آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای در حال انجام است.

کد خبر 749313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.