بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: براساس آمارهای سال گذشته، تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده، مثبت بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مهدی ابراهیمی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهار کرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری با همکاری نیروی انتظامی را در دستور کار خود داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، افزود: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و ۶ درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولان مربوطه صورت گرفته است و در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی اظهارکرد: شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائران و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلف همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

کد خبر 749308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.