ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب، ضامن امنیت و آرامش روانی در جامعه است، گفت:مشارکت همه جانبه متولیان فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، سردار هادی رفیعی‌کیا در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه روح الله استان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب به‌عنوان مهم‌ترین و متمایزترین ارزش فرهنگی و اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: نهادینه کردن این ارزش در بطن جامعه به خصوص در بین نسل جوان و آینده‌ساز، مستلزم توسعه و تکوین بنیان‌های دینی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب نمادی از جهان‌بینی، ارزش‌ها و الگوهای رفتاری افراد در فرهنگ دینی و جامعه اسلامی است، افزود: در این برهه از زمان حفظ عفاف و حجاب و جلوگیری از ترویج بد حجابی در جامعه یک اصل مهم است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه، امری مهم و غیرقابل انکار در تحکیم بنیان خانواده و حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی به شمار می‌رود.

رفیعی‌کیا با تأکید به اینکه بخش اعظمی از معضل بدحجابی جامعه، حاصل یک برنامه‌ریزی از سوی معاندان نظام است، اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم و کلیدی در جامعه اسلامی است و هر انسانی که در یک جامعه زندگی می‌کند مکلف و موظف است به حقوق سایرین احترام بگذارد و کاری نکند که باعث آزار و صدمه به دیگران شود.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب ضامن امنیت و آرامش روانی در جامعه است، گفت: مشارکت همه جانبه متولیان فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تشریح وظایف پلیس در زمینه عفاف و حجاب، گفت: همه افراد در هر حوزه‌ای با توجه به مسئولیتی که دارند، باید به وظیفه قانونی، دینی و شرعی خود عمل کنند، چرا که توجه به مسئله عفاف و حجاب به عنوان رکن اساسی در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها نقش بسزایی دارد.

رفیعی‌کیا با تأکید بر اهمیت کنترل فضای مجازی بالاخص در حوزه عفاف و حجاب اضافه کرد: ما با حجم عظیمی از توطئه‌های دشمن در جنگ ترکیبی مواجه هستیم که باورها و اعتقادات دینی مردم را مورد هدف قرار داده و این می‌طلبد که با تیزبینی و سرعت عمل راه را بر آنان ببندیم و نقشه‌های شوم و پلیدشان را نقش بر آب کنیم.

کد خبر 748866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.