شوراها مطالبات مردم را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند

فرماندار سنندج گفت: شورا یک نهاد مردمی است و باید مطالبات مردم را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حسن عسکری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: نهم اردیبهشت، سالروز تشکیل شوراها است که شبانه‌روز در راستای حل مشکلات و مطالبات مردم تلاش و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شوراها تبلور عینی مردم‌سالاری دینی هستند، افزود: شورا ظرفیت بسیار خوبی برای مشارکت مردم در کارها است و تصمیمات آن‌ها در زندگی روزمره مردم قابل لمس و تأثیرگذار است.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: فردای توسعه و پیشرفت شهرها و روستاهای ما در گرو انتخاب شوراهای اصلح، کارآمد و دارای تخصص لازم در امور است.

عسکری تاکید کرد: شورا یک نهاد مردمی است، پس باید مطالبات مردم همواره در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند.

وی ادامه داد: لازم است که شوراها نیز از ظرفیت نخبگان جامعه استفاده کنند و اشرافیت کامل بر قوانین بالادستی داشته باشند زیرا در این صورت توسعه رقم خواهد خورد.

فرماندار سنندج عملیات وعده صادق را نیز یک نقطه عطف در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: همواره باید از این افتخار سخن گفت و نباید آن را فراموش کرد.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم تعدادی از نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستاها مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مشکل تأمین برق برای اراضی کشاورزی و روستاها، آتش‌سوزی مراتع و نبود ایستگاه آتش‌نشانی، توزیع نامناسب آرد در روستاها و نبود بودجه لازم برای فعالیت‌های شوراها از جمله این مسائل و مشکلات بود.

کد خبر 748734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.