فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان در قالب اطلس تدوین شده است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در قالب اطلس سرمایه‌گذاری به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در اکسپو ۲۰۲۴ معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم‌علیزاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

وی افزود: استان همدان در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده است که در همین راستا ۲۵۰ محصول متنوع از ۵۰ شرکت سال جاری در نمایشگاه عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: این اداره‌کل در حوزه معرفی توانمندی‌های حوزه صادرات صنایع‌دستی و ظرفیت‌های گردشگری نقش پررنگی دارد.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو معرفی شده است.

وی گفت: در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری سفال لالجین و کشمش ملایر به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح است.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 748700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.