چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح کوتاه‌مدت پروژه میدان سپاه خبر داد و گفت: طرح ترافیکی کوتاه مدت پروژه میدان سپاه پس از ارزیابی نهایی، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ شد و از خرداد سال جاری اجرایی خواهد شد.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انتقاداتی که درباره ترافیک میدان سپاه مطرح می‌شود، اظهار کرد: در خصوص پروژه میدان سپاه دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

وی با اشاره به طرح بلند مدت میدان سپاه، افزود: با توجه به عملکرد قُطری بلوار جمهوری و اتصال بلوار عمار یاسر و جعفر طیار (ع) به این میدان در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مشاوران این طرح پیشنهاد تقاطع سه سطحی در میدان سپاه داشته‌اند که در بودجه سال جاری برای آغاز مراحل اجرایی پروژه، از سوی شورای اسلامی شهر قم بودجه‌ای لحاظ شده و به تصویب رسیده است.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به زمان اجرای این طرح، تصریح کرد: بودجه اجرایی برای پروژه میدان سپاه در سال جاری پیش‌بینی شده است و این طرح پس از طی مراحل تطبیق طراحی به صورت سازه، آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح کوتاه مدت این میدان پس از آمارگیری و شبیه‌سازی‌ها در کمیته فنی شورای ترافیک و شورای هماهنگی ترافیک استان تصویب شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: کلیات طرح به این شکل است که عملکرد میدان به یک سمت محدود و ضلع شرقی میدان سپاه مسدود می‌شود.

خانه‌زاد یزدی افزود: با توجه به جهت حرکت جنوب به غرب در میدان سپاه، یک دور برگردان در نزدیکی بلوار عطاران پیش‌بینی و طراحی شده و مراحل مقدماتی طرح در حال انجام است.

وی با اشاره به سنگینی ترافیک و مطالبات مردم، عنوان کرد: مراحل جابه‌جایی تأسیسات شهری و درختانی که در طرح هستند را در نخستین اقدام انجام می‌دهیم تا پس از ارزیابی همه جانبه این طرح در هفته آینده، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ و ماه خرداد اجرا شود.

کد خبر 748503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    1 0
    باسلام لطفا یک فکری‌ به حال آپاراتی های خیابان شاه آبادی کندیبخداشب وروزنداریم ساعت ۶صبح شروع میکننداوناوضعشون خوبه میتونن جای دیگه برن ولی ماااخداخیرتون بده