نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآرکد (QR) است که حاوی اطلاعات نشانی کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کارایی و مزایای پلاک‌های آبی هوشمند اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای تحقق هدف دستیابی به شهر هوشمند ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که پلاک آبی هوشمند زیرساخت خوبی برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی در زمینه ملک شهروندی و خدمت‌رسانی‌های پیرامونی است‌.

وی افزود: از طریق این پلاک‌ها امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارائه خدمات مختلف و به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهرداری فراهم می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد کل پلاک‌های این منطقه بالغ بر ۵۰ هزار عدد است، گفت: تاکنون ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح منطقه ۷ از جمله در شمال بزرگراه چمران و نیمی از منطقه جنوب چمران نصب شده است.

سلطان‌آقایی خاطرنشان کرد: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآر (QR) کد است که حاوی اطلاعات نشانی کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است و در آینده نیز مجهز به شماره اشتراک آب، برق و گاز نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند موجود در شهرداری و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده است، البته پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند طراحی شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نصب پلاک‌های آبی هوشمند در این منطقه از دی سال گذشته آغاز شده و تا پایان خرداد ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای این طرح که در کل شهر اصفهان در حال اجراست، معاونت برنامه‌ریزی، سازمان فاوا و سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دخیل هستند.

کد خبر 748337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.