زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود

فرماندار تیران و کرون گفت: ورزش باستانی و زورخانه ‌ای در مناطق روستایی مستعد این شهرستان با احداث زورخانه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا عصر امروز _جمعه– هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ورزش باستانی و زورخانه‌ای با حضور در زورخانه ولیعصر (عج) تیران اظهار کرد: این رشته ورزشی عجین و توأم با معنویت و اخلاق بوده و حال و هوای خاصی دارد که اگر منش و الگوهای پهلوانی و اخلاقی این وزش به دیگر عرصه‌ها منتقل شود بازتاب موفق خوبی به همراه دارد.

وی افزود: منش پهلوانی یکی از مؤلفه‌های موفقیت و انتقال اخلاق در جامعه بوده که ورزش باستانی این ظرفیت را دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگ سازی کند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تأثیرات سازنده این ورزش در توسعه شهری و روستایی، تصریح کرد: راه اندازی زورخانه در روستاها و شهرها امکان بهره برداری از این ظرفیت را فراهم کرده و دستاوردهای آن در زندگی دیده می‌شود.

علی محمدی کیا جذب به این رشته را نیز مستلزم برنامه ریزی متولیان این رشته، اداره ورزش و جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری و دهیاری‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: ورزشکار جوان و نوجوان همراه با پیشکسوتان در گود زورخانه فعالیت می‌کنند همین موضوع بر الگوسازی و تعامل بین نسلی تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زورخانه در شهرهای این شهرستان و تعدادی از روستاها راه اندازی و این ورزش در حال فراگیری بوده اما باید زمینه مستعد در دیگر مناطق روستایی فاقد این رشته یافته و هیأت باستانی در تعامل با دهیاری‌ها برای آن برنامه ریزی و زمینه سازی فعالیت را انجام دهد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شناخت رشته ورزشی باستانی امکان جذب را فراهم می‌کند، گفت: جمعیت بسیاری از ساز و کار این ورزش بی خبر بوده و تنها نامی از آن شنیده‌اند که اجرای میدانی و برنامه‌ای این رشته می‌تواند علاوه بر معرفی زمینه حضور دیگران را نیز فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این بازدید از ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای تیران تجلیل شد.

کد خبر 748156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.