بیش از ۱۹هزار واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج که به مناسبت هفته کار و کارگر بود، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های این اداره‌کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر نهادها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران به کار گرفته شده و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

وی عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، افزود: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

مدیرکل کار کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه تولیدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۱۲۰۰۰ پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود.

پیشکاری اضافه کرد: ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹۰۰۰ بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ۲۲۹۵۲۳ نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند، ادامه داد: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدان اقتصادی در کشورند حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، گفت: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

کد خبر 748108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.