لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال

امام جمعه تیران و کرون گفت: حمایت از جامعه کارگری و توجه به نیازهای این نیروهای مولد برای تحقق شعار سال لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: جوهره زندگی بشری کار بوده و به واسطه تلاش و کوشش موفقیت‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که کارگران در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند، افزود: حمایت و توجه به نیازهای جامعه کارگری برای جهش تولید و تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور لازم است و نباید دغدغه‌های آنان مغفول بماند.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) دست کارگران را بوسیدند که این نشان از اهمیت موضوع کار و تلاش برای رفع نیازهای فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رشیدیان به روز مقام معلم و استاد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امروز فرآیندهای آموزشی و علم‌آموزی بر عهده این قشر قرار گرفته و باید قدرشناس آنان و تلاش‌های اساتید و معلمان در عرصه علم و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری الگوی کامل علم آموزی بود، تصریح کرد: اساتید و معلمان این شخصیت وارسته را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند و توصیه و اندیشه‌های او را در وجود خود جاری کنند.

امام جمعه تیران و کرون اضافه کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برای اقشار مختلف چاره ساز بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را بهبود ببخشد و در امر تربیت حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: اولین معلم انسان پروردگار عالم و دومین آموزگار ائمه معصومین هستند که توصیه‌های آنان برای بشر مایه هدایت و سعادت خواهد بود و هر چقدر از این اندیشه‌ها دور شویم عاقبت بدی را تجربه می‌کنیم.

وی در بخشی از خطبه‌ها همچنین به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این نهاد برای خدمت به مردم از طریق افراد جامعه تشکیل شده اما اختلافات بین اعضا که تبدیل به چالش برای اداره شهر می‌شود آنگاه آسیب دارد.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر اختلافات را کنار بگذارند و با احترام رأی مردم به شهر و شهروندان خدمت کنند و اگر شرایط فراهم نیست از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

کد خبر 748081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.