اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که منجر به رونق اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی افزود: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه‌تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود، بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تأثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان بیان کرد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده است و به‌منظور بهره‌مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات هم‌زمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره‌کل در دست ساخت است.

کد خبر 747732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.