نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است

معاون استاندار اردبیل گفت: موزه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و نقش موثری در حفظ هویت ملی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کاظم دبیر، در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج مؤثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

وی افزود: خودآگاهی، هویت‌بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متأسفانه بسیاری از کشورهای در حال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

دبیر تاکید کرد: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

حسن محمدی‌ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این کنفرانس گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالارچینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی‌ادیب افزود: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

کد خبر 747547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.