زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال این کلان‌شهر در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، همچنین بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه صورت گرفته است و زمان‌بندی سایر پروژه‌ها قبلاً انجام شده و در حال پیشرفت است.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها در شهر اصفهان اظهار کرد: بخشی از تأخیر در اجرای پروژه‌ها مربوط به فراهم نبودن بعضی الزامات پیش از اجرا از جمله طراحی، تملک و ابلاغ طرح است که با انجام این موارد طرح به مرحله تأمین اعتبار، مناقصه، انتخاب پیمانکار و اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه کلیه پروژه‌های سال ۱۴۰۳ که در بودجه به تصویب رسیده است دارای اهمیت بالا و اولویت برای اجرا دارد افزود: با تعریف ساختار شکست و زمانبندی پروژه‌ها می‌توان اقدامات و فعالیت‌های پروژه‌ها را به صورت دقیق‌تری پیگیری و رصد و برای پیشرفت سریع پروژه‌ها و جلوگیری از تأخیرات احتمالی برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: در هفته جاری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها از جمله اداره کل طراحی، نمایندگان معاونت‌ها و مناطق شهرداری و سازمان‌های مرتبط، زمان‌بندی پروژه‌های جدید و بازنگری زمان‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام دارای بودجه مصوب در ۱۴۰۳ در کلیه مناطق شهرداری، همچنین معاونت‌های شهرسازی، برنامه‌ریزی، فرهنگی، عمران، ترافیک و خدمات شهری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها بررسی و در ادامه زمان‌بندی پروژه‌ها مشخص شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تمام پروژه‌های شهرداری بر روی سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های شهرداری اصفهان «سیگما» ثبت شده است، تصریح کرد: در این سامانه الزامات، ساختار شکست(WBS) و زمان‌بندی هر پروژه تعیین شد و تلاش بر آن شد که به نحوی پروژه اجرا شود که تا پایان سال اکثر پروژه‌ها به بهره برداری برسد، البته اجرای بعضی پروژه‌های بزرگ تا سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

اعتصامی گفت: زمان‌بندی پروژه‌ها و بررسی آنها در جلسات مستمر کنترل پروژه منجر به تسریع در اجرای آن‌ها می‌شود و به ما در بهره‌برداری سریع‌تر از آن‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: با همت و تلاش همکاران در سال جاری به موازات جلسات کمیته تخصیص برای تخصیص اعتبارات و صدور مجوز انجام کار برای پروژه‌ها، جلسات مدیریت و کنترل پروژه‌های شهرداری را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد، چرا که با توجه به تغییر دوره مدیریت شهری در سال آینده، سال جاری آخرین سالی است که کل بودجه توسط دوره ششم مدیریت شهری تا پایان سال اجرا می‌شود و باید فرصت‌های طلایی تا پایان دوره را از دست ندهیم و بتوانیم پروژه‌های انجام شده و در حال انجام را به بهره‌برداری کامل برسانیم.

اعتصامی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون بررسی زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه نیز صورت گرفته است، البته زمان‌بندی سایر پروژه‌ها در گذشته انجام شده است.

کد خبر 747440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.