نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: ابزار نظارت تجمیعی بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی بهره‌برداری شد.

محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با هدف افزایش سهولت نظارت بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با همکاری اداره کل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به راه‌اندازی ابزار نظارت تجمیعی بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی اقدام کرده است.

وی افزود: در این ابزار که به صورت داخلی تولید شده است، داده‌های مورد نیاز از سامانه‌های لوح گشتی، پایش تخلفات ساختمانی و کنترل و نظارت ناوگان خودرویی (AVL) برداشت و در قالب دو گروه گزارش‌های خودرومحور و مکان‌محور در اختیار مدیران و کارشناسان مربوطه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: از طریق این ابزار حجم بالایی از اطلاعات و مختصات جغرافیایی ترددها و توقف‌های مربوط به خودورهای نظارتی، مورد پردازش قرار گرفته است و با ترکیب نتیجه پردازش‌های انجام شده با اطلاعات سایر سامانه‌های فوق‌الذکر، امکان رصد ترددها و توقف‌های انجام شده در محل‌های مربوط به یک کد نوسازی یا مختصات جغرافیایی خاص، بررسی و صحت‌سنجی اقدامات و تردد و توقف‌های انجام شده در بازه مأموریتی تعریف شده برای اکیپ‌های گشتی، نمایش وضعیت برخط خودروهای پلیس ساختمان، بررسی وضعیت اقدامات هر یک از اعضای اکیپ‌های مربوطه و نمایش تجمیعی اطلاعات در قالب گزارش‌های نقشه‌محور به صورت یکپارچه و در مدت زمان کوتاه وجود دارد.

سمیعی گفت: در گذشته برای انجام نظارت‌های مربوطه، باید گزارش‌ها و اقدامات ثبت شده در سامانه‌های AVL، لوح گشتی و پایش تخلفات ساختمانی به‌صورت جداگانه بررسی و امکان ارائه گزارش‌ها تجمیعی و نقشه‌محور وجود نداشت.

کد خبر 747225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.