آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز

طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند از جلوی در منازل از شهرک رشدیه و شهرک زعفرانیه تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، در طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند از جلوی در منازل که از شامگاه دوشنبه _سوم اردیبهشت_ آغاز شده است، پسماندهای شهری تفکیک و به صورت شبانه و خانه به خانه از جلوی در منازل جمع‌آوری می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه پنج تبریز با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع تراکت، برقراری ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و کسبه محل، این طرح را از شهرک آزمایشی آغاز کرد.

در طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند به صورت شبانه و خانه به خانه، شهروندان پس از نصب اپلیکیشن behroob.ir پسماندهای قابل فروش را تفکیک و نشانی خود را در سامانه برای فروش بارگذاری می‌کنند، سپس پسماندهای غیرقابل فروش را بعد از تفکیک در منزل خود قرار می‌دهند.

ساعت جمع‌آوری پسماندها ۹ شب تعیین شده و لازم است شهروندان در این ساعت پسماندهای خود را برای جمع‌آوری در مقابل در منزل خود قرار دهند.

هادی بدری، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست را مهم‌ترین دستاورد این طرح اعلام کرد و از شهروندان خواست تا در این خصوص با همکاران شهرداری همکاری کنند.

شهرداری منطقه ۲ پایلوت جمع‌آوری شبانه زباله

موسی علیپور، شهردار منطقه ۲ تبریز اظهار کرد: این طرح از ناحیه یک منطقه ۲ تبریز به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح از خدمات‌رسانی بهتر در راستای رفاه حال شهروندان دانست و تاکید کرد: جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر به هنگام تخلیه باکس‌ها به‌ویژه ممانعت از ترافیک در مسیرهای اصلی، جلوگیری از استهلاک خودروهای جمع‌آوری زباله، اتلاف سوخت، انرژی و زمان از دیگر مزیت‌های این طرح محسوب می‌شود.

شهردار منطقه دو تبریز با تاکید بر اینکه شهروندان با هدف رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله‌ها و در راستای اجرای مفید این طرح، از آن‌ها درخواست می‌شود با کارگران حوزه خدمات شهری همکاری کنند.

کد خبر 747137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.