مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

امیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه‌های مقابله با آفات و حفظ سلامت درختان شهر اصفهان اظهار کرد: از جدیدترین روش‌های کنترل آفات در دنیا استفاده می‌کنیم، بهترین و کامل‌ترین روش مبارزه و کنترل آفات و بیماری‌ها روش مبارزه و کنترل تلفیقی است.

وی با بیان اینکه در زمان‌های دور ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش استفاده از سموم شیمیایی بوده است، اما در روش جدید، سال به سال کمتر از سموم شیمیایی استفاده می‌کنیم، افزود: برنامه سازمان استفاده از سموم ارگانیک بر پایه گیاهی است که روی بعضی از آفات تأثیرگذاری خوبی دارد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از نوارهای زردرنگ دارای چسب روی تنه درختان روش دیگر است که به خاطر رنگی که دارد، جذب‌کننده حشرات است، البته ایده‌آل است که نوارهای زردرنگ باید زیست‌پذیر باشد و پس از دو سال تجزیه شود.

رضایی با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از مواد زیست‌پذیر که در طبیعت تجزیه شود، روی آورده است، گفت: شست‌وشوی درختان را با استفاده از صابون پتاسیم در دستور کار داریم و بخشی از آفات را با همین شست‌وشوی ساده می‌توان کنترل کرد.

وی با بیان اینکه روش کنترل بیولوژیک یکی دیگر از روش‌های مبارزه با آفات است، ادامه داد: در این روش، از حشراتی از جمله کفشدوزک هفت‌نقطه‌ای و شکارگر حشرات شته که شکارگر آفات هستند، استفاده می‌کنیم.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان در اصفهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

کد خبر 747112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.