در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست‌های در محضر تاریخ، پنجم و ششم اردیبهشت با محوریت آیت‌الله درچه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم عمرانی از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست‌های در محضر تاریخ، پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت‌الله درچه‌ای خبر داد و اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های سرزمین تخت فولاد را وجود مشاهیر و علمای برجسته است و در این راستا بیش ۱۲۰۰ شخصیت شاخص شامل علما و بزرگان دینی، عرفا و فلاسفه، وعاظ، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در این سرزمین آرمیده‌اند.

وی افزود: هر کدام از علما دارای یک مکتب هستند و می‌توانند برای جامعه امروزی الگویی مؤثر باشند، بر همین اساس هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای برای معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های آرمیده در تخت فولاد شده است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اعلام کرد: دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی در محضر ویژه شخصیت گران‌مایه آیت‌الله درچه‌ای خواهد بود که با توجه به ابعاد شخصیتی، سیاسی، کلامی و اجتماعی وی در قالب دو میز گفت‌وگو با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

عمرانی ادامه داد: نشست اول بررسی ابعاد سیاسی اجتماعی آیت‌الله درچه‌ای است که در تاریخ پنجم اردیبهشت از ساعت ۱۶ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، همچنین نشست دوم با رویکرد بررسی ابعاد کلامی اعتقادی آیت الله سیدمحمدباقر درچه‌ای در تاریخ ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه نیم‌آورد برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در نشست‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس حاصل کنند.

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدمحمدباقر درچه‌ای (۱۲۶۴-۱۳۴۲ قمری)، فقیه شیعه و از اساتید حوزه علمیه اصفهان است؛ او در نجف نزد میرزای شیرازی و میرزا حبیب‌الله رشتی و در اصفهان نزد سید محمدباقر خوانساری شاگردی کرد. سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله بروجردی، میرزا علی‌آقا شیرازی و حاج‌آقا رحیم ارباب نزد ایشان شاگردی کرده‌اند.

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

کد خبر 747082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.