تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از خروجی تصفیه‌خانه‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حشمت الله عباسی با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید پساب در استان مرکزی ۵۰ میلیون متر مکعب در سال است، اظهار کرد: این مقدار فرصتی ارزنده در زمینه بازچرخانی آب در صنایع استان به شمار می‌رود.

وی افزود: موضوع استفاده از پساب در سال‌های اخیر در کشور مورد توجه قرارگرفته و نقطه عطف آن موضوع بازچرخانی پساب در لایحه بودجه است که مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری‌های دولت و وزارتخانه این مهم در دستور کار قرار گرفت و در ماه گذشته از دو قرارداد با موضوع سرمایه گذاری صنعت در این بخش رونمایی شد.

عباسی با اشاره به انعقاد قرار داد واگذاری پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای شازند و آستانه و مهاجران به صنایع استان اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال شامل تکمیل تأسیسات فاضلاب دو شهر شازند و آستانه و انتقال و بازچرخانی پساب فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب مهاجران است.

وی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی شازند در پروژه بازچرخانی پساب، ٥٦کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب، ٤٦کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب و اصلاح ۳۴۴۳ فقره انشعاب فاضلاب و ساخت تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٩٤٩٠متر مکعب در شبانه روز در شهر مهاجران و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز با اجرای ٤٨کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، برنامه‌ریزی و نصب ١٠هزار انشعاب فاضلاب و با همکاری مشترکین هر دو شهر و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٧٢٠٠متر مکعب در شبانه روز در شهرهای شازند و آستانه را در دستور کار خود دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آزاد کردن آب شرب از صنایع بزرگ استان را یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با انتقال آب شرب صنایع به شهرهای مجاور مشکل کم آبی کاهش پیدا خواهد کرد.

عباسی اضافه کرد: عملیات تصفیه فاضلاب شامل تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمایی است که با فرآیندهای مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: به منظور حصول اطمینان از رعایت حدود ابلاغی در استاندارها، پایش های دوره‌ای و مستمر کیفی پساب خروجی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به کاهش بارندگی و تنش‌های آبی پیش روی استان در تابستان، افزود: با جابه‌جایی تخصیص آب مصرفی صنایع استان با پساب و استفاده از این آب در بخش شرب، پایداری شبکه آب شرب شهری استان تضمین می‌شود.

کد خبر 746981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.