شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون با روایت آزادگان، ۱۴ سعید غریب اسارت در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های شهدا بهترین محمل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت در استان افزود: تاکنون از طریق روایت آزادگان، ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند که هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهدا است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا را اقدام مهم و مؤثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امروزه بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم.

ناهیدی با اشاره به اینکه جنگ‌ها دوره فشرده تاریخ هستند که هم تأثیر در گذشته و هم در آینده یک کشور دارد، عنوان کرد: شهدا محصول معادلات طولانی مدت جنگ هستند؛ شهدا مبانی دینی، مذهبی، تاریخی و ملی کشور را ترویج داده‌اند.

وی گفت: خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود، اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی افزود: دخیل کردن دستگاه‌های اجرایی استان در اجرا و برگزاری بهتر این کنگره نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 746956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.