جامعه ورزشی نیازمند الگوی تربیت منش پهلوانی است

فرماندار تیران و کرون گفت: جامعه ورزشی و ورزشکاران نیازمند الگوی منش و سیره پهلوانی و قهرمانی است تا اخلاق و مهرورزی توسعه یافته و در کشور گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا عصر امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در دیدار با خانواده دو تن از شهدای ورزشکار تیران و کرون اظهار کرد: الگوسازی اخلاقی و فرهنگی برای همه اقشار نیاز بوده تا چهره‌های متعهد، با اخلاق و متخصص به جامعه معرفی شود.

وی افزود: ورزشکاران و جامعه ورزشی با الگوگیری از شهدای ورزشکار و پهلوانان به نام مثل پهلوان تختی تبدیل به چهره‌های ماندگار خواهند شد و منش پهلوانی و قهرمانی در کشور نهادینه خواهد شد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به چهره اخلاقی ورزشکاران و تأثیر آن در جامعه، تصریح کرد: رفتار ورزشکاران بر جامعه مؤثر بوده و می‌تواند مروج رفتارهای همدلانه و مهرورزی باشد.

محمدی‌کیا ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و مراکز ورزشی و همچنین نوع رفتار مربیان و فرهیختگان این عرصه بر تربیت قهرمان و پهلوان با اخلاق تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه از اقشار مختلف، شهید در دوران دفاع مقدس داریم، خاطرنشان کرد: در عرصه حاضر نیز مجاهدت گروه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی را برای خدمت به جامعه و ایستادگی در برابر دشمنان را شاهد هستیم.

فعالیت چهار هزار ورزشکار سازمان یافته در تیران و کرون

جواد بهارلویی رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون اظهار کرد: چهار هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان فعالیت ورزشی دارند که بخش عمده آن نوجوان و جوان هستند.

وی ادامه داد: الگوسازی رفتاری امکان پیشرفت در زندگی آنان را فراهم کرده و در تربیت ورزشکار با اخلاق نقش مهمی دارد که این موضوع همواره به هیئت‌های ورزشی توصیه می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با اشاره به فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی هیئت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی برای ورزشکاران توسط مربیان و متولیان هیئت‌های ورزشی اجرا شده و همین موضوع بر ترویج منش قهرمانی و پهلوانی تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایمنا، فرماندار تیران و کرون همراه با امام جمعه، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه، جمعی از مسئولان شهرستان و ورزشکاران با خانواده شهید ذاکری و شهید دادخواه از جمله شهدای ورزشکار دیدار کردند و خانواده آنان نیز از خصوصیات اخلاقی شهدای خود برای مسئولان خاطره‌گویی کردند.

کد خبر 746741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.