برگزاری ۴ رویداد ورزشی در میدان امام (ره) ویژه هفته فرهنگی اصفهان

دبیر هفته فرهنگی اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان چهار رویداد بزرگ ورزش پهلوانی، ورزش باستانی و زورخانه‌ای و بازی چوگان در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان که در شبستان مسجد شیخ‌لطف‌الله برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، ارائه شاخص‌های هویتی شهر در ابعاد مختلف است تا مخاطبان اعم از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی با تاریخ و فرهنگ اصفهان آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم هفته فرهنگی اصفهان در حوزه بین‌الملل، برگزاری اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی پوپک است که دستاوردهای بزرگی داشته است.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در جشنواره بین المللی نقاشی کودک و نوجوانان (پوپک) ۹ هزار و ۳۳۲ نفر شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۱۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور و هشت هزار و ۱۲۲ اثر از شهرهای مختلف کشورمان به جشنواره ارسال شده است.

بکتاشیان ادامه داد: کشورهای بلاروس، روسیه، ارمنستان، کویت و ترکمنستان پنج کشوری هستند که بیشترین آثار را به دبیرخانه ارسال کردند، اختتامیه جشنواره پوپک روز نهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی در چند محور دسته‌بندی شده است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم شاخص‌های هویتی اصفهان را به مخاطبان معرفی کنیم.

هنرمندان اصفهانی ۵ شب در پردیس هنر اجرای برنامه دارند

دبیر هفته فرهنگی اصفهان افزود: هنرمندان اصفهانی پنج شب در پردیس هنر به اجرای برنامه در راستای معرفی آثار مکتب موسیقی اصفهان خواهند پرداخت و در هنرسرای خورشید نیز چهار گروه حرفه‌ای با رونمایی از سه آلبوم از اساتید اصفهان برنامه خواهند داشت.

وی اجرای تئاتر خیابانی، اجرای موسیقی تک و دف‌نوازی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، برگزاری هفته فیلم اصفهان با اکران فیلم‌های مستند، کوتاه و بلند، برگزاری همایش بررسی جایگاه اندیشمندان اصفهان در ارتقای تعالی اندیشه و مکتب اصفهان به همت خانه حکمت، بررسی حوزه نمادها و نشانه‌ها و اسطوره‌ها در عصارخانه شاهی، اجرای تئاتر خیابانی طنز در ۲۵ نقطه شهر، پرده‌خوانی اصفهان، اجرای نمایش خیمه شب بازی به‌صورت خودرویی در مدارس اصفهان و محلاتی که از مرکز شهر فاصله دارند را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاهی از عروسک‌های اقوام ایرانی، اجرای بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، آتلیه عکس قدیم، رادیو چهارباغ و روایت داستان‌های چهارباغ، معرفی شهدای شاخص نیز از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

بکتاشیان با اشاره به برنامه میراث‌داران مکتوب گفت: از ناشرانی که با انتشارات خود کمک به توسعه فرهنگ اصفهان کردند و با انتشارات سازمان فرهنگی، هنری در ارتباط بودند تقدیر می‌شود، در این راستا به نقد و بررسی از تازه‌های نشر نیز پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: در ناژوان نیز برنامه ویژه در حوزه سلامت روان و جسم برگزار می‌شود، همچنین برنامه غذاهای سالم و پخت غذاهای سنتی در چهارباغ و ناژوان را خواهیم داشت و قاصدک سلامتی نیز در بیش از ۲۵۰ مدرسه حاضر می‌شوند.

برگزاری ویژه برنامه تقریب مذاهب و همزیستی ادیان با حضورت رایزنان فرهنگی و سفرای کشورها

دبیر هفته فرهنگی اصفهان تصریح کرد: در میدان امام خمینی (ره) چهار رویداد بزرگ ورزش پهلوانی، ورزش باستانی و زورخانه‌ای، بازی چوگان، پیاده‌روی ورزشکاران ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری بزرگداشت شعرای اصفهان در مقبره کمال‌الدین اسماعیل با حضور شعرا و ادبای اصفهانی خبر داد گفت: در حوزه گردشگری عناوین مختلف و برنامه‌های متنوع همچون تور گردشگری، اصفهان از منظر سیاحان پیش‌بینی شده است و سعی داریم در هفته اصفهان در تالار تیموری نیز برنامه داشته باشیم.

بکتاشیان با اشاره به برگزاری برنامه ویژه تقریب مذاهب و همزیستی ادیان با حضورت رایزنان فرهنگی و سفرای کشورها افزود: موزه‌های در اختیار شهرداری با تخفیف ۵۰ درصدی در اختیار مردم گذاشته می‌شود که در این راستا میراث فرهنگی نیز همکاری خوبی داشته است.

هفته فرهنگی اصفهان ویترین فعالیت و برنامه‌ها محسوب می‌شود و در این ویترین محصولات و خروجی فرایندها به نمایش گذاشته می‌شود

دبیر هفته فرهنگی اصفهان از برگزاری زنگ انشا با موضوع «اصفهان من در ۱۴۱۰» ویژه کلاس ششمی‌ها خبر داد افزود: اینکه جایگاه نوجوانان در ۱۴۱۰ کجا است و چه نقشی برای اصفهان ایفا می‌کنند، در این انشا مورد توجه قرار می‌گیرد، البته مقرر شده است انشای دانش آموزان به دست خط خودشان باشد و آثار برگزیده در سطح شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: هفته فرهنگی اصفهان ویترین فعالیت و برنامه‌ها محسوب می‌شود و در این ویترین محصولات و خروجی فرایندها به نمایش گذاشته می‌شود.

بکتاشیان ادامه داد: سال گذشته در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اتفاق ویژه‌ای افتاد، در آن زمان سانس ویژه برای معلولان و کودک و نوجوانان کم توان داشتیم، در این راستا در همه رویدادها کمیته مخاطبین ما سعی کرده با انجمن‌ها و سمن‌ها در ارتباط باشند، وسایل رفت و آمد را برای مخاطبان ویژه پیش بینی کنند.

وی افزود: در طراحی برنامه‌ها به تنوع آن‌ها توجه شده است، با ایده‌ها نو و خلاق، اتفاقات جدیدترین رقم زده شده است.

کد خبر 746697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.