۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مسئله هوشمندسازی تقاطع‌های چراغ دار و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز به صورت الکترونیکی در دستور کار قرار دارد.

رضا خانه زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهتمام شهرداری قم به هوشمندسازی نظارت بر ترافیک اظهار کرد: کنترل هوشمند طرح ترافیک از سنوات گذشته مانده بود که در سال ۱۴۰۲ سعی شد پیگیری و انجام بشود و طبق قانون پیش برود.

وی افزود: در موضوع هوشمندسازی تقاطع‌های همسطح نیز تا این لحظه ۱۰ تقاطع قم به طور کامل هوشمند شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در این ۱۰ تقاطع، زمان چراغ قرمز و سبز بر مبنای تقاضا در هر طرف یک تقاطع تنظیم می‌شود تا زمان معطلی در تقاطع به حداقل برسد.

خانه زاد یزدی خاطرنشان کرد: هدف ما از پیگیری این موضوع افزایش رضایت شهروندان در تردد از تقاطع‌های همسطح و کاهش تخلفات عبور از چراغ قرمز است.

وی با اشاره به اینکه نظارت هوشمند ترافیکی از رویکردهای مهم شهرداری قم است گفت: پلیس راهور برای اعمال قانون محدودیت‌هایی دارد اما با استفاده از سامانه‌های هوشمند می‌توان انضباط ترافیکی را در شهر ایجاد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باعث کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی می‌شود کاهش سرعت معابر است تاکید کرد: وجود ۲۸ سامانه ثبت تخلفات که در حال حاضر در شهر قم داریم کمک می‌کند که در سال ۱۴۰۳ این موضوع به خوبی پوشش داده شود.

خانه زاد یزدی با اشاره به پیگیری برای دریافت کد راهور در زمینه تخلف عبور از چراغ قرمز گفت: امیدواریم در سال جدید این مسئله محقق شود.

وی ادامه داد: با قراردادی که با پیمانکار داریم شاهد این موضوع خواهیم بود که تقاطع‌های چراغ دار به صورت هوشمند عمل کنند و عبور از چراغ قرمز جریمه خواهد داشت و به کاهش تصادفات هم بسیار کمک می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در سال ۱۴۰۲ به مسئله گذر عرضی عابر پیاده توجه ویژه داشتیم و در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ توانستیم در دو نقطه حادثه خیزمان یعنی منطقه بلوار جمهوری و فاز ۵ بلوار عمار یاسر پل عابر پیاده نصب کنیم.

کد خبر 746682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الف میم قاف IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    میشه خواهش کنم بفرمائید روزی چند نفر از دو پل عابر پیاده استفاده میکنند؟
  • سعید IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    لطفا فکر افراد سالخورده که بخوان از عرض خیابان عبور کنند باشید،مادر سالخوردهءخودم الان ده ساله که کمر و لگنش بخاطر تصادف معیوب و زمین گیر شده،چند تا پل عابر هست تعدادش کمه،حتی گاهی دارن پل ها رو برمیدارن،و پل های عابر پیاده که هست حداقل برای قسمت بالارفتن پله برقی بگذارید،من و شمای جوان با پل عابر و پله هاش مشکلی نداریم امااون افراد پیر و سالخورده هستن که ده تا پله نمیتونن بالا برن،در اون سن پا جون نداره ،هممون روزی پیر میشیم،خواهش میکنم شماکه این همه زحمت میکشید خواهش میکنم فکر افراد مسن و سالخورده بیشتر باشید،در زندگی های شهری امروزی منصفانه نیست افراد ضعیف و مسن و یا معلول را در معادلات در نظر نگیریم.
  • مهدی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    یه فکری هم به چهار راه کشاورز که قبلا میدان بود برداشتین چراغ قرمز کردین بکنید.از سمت بلوار حضرت معصومه که ورودی شهر هم هستش واقعا نمیشه رد شد انقد که ترافیکه.دوتا زیرگذر روگذری چیزی یه فکری بکنید.تشکر