تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح جوانی جمعیت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار در این استان در قالب طرح جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر، شامگاه _شنبه، اول اردیبهشت_ در نشست ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این قانون مرداد ماه ۱۴۰۰ در ۷۱ ماده ابلاغ و برای دستگاه‌ها وظایفی تعریف شده که همه ملزم به انجام آن هستند.

وی افزود: عدم تأمین اعتبار برای برخی از بندها یکی از مشکلات پیش روی اجرای این قانون است که در سطح کشور باید رفع شود اما مشکل برخی از بندهای این قانون با مشارکت دستگاه‌های استانی قابلیت حل شدن دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای تشویق جوانان به فرزندآوری نیاز است زمینه ازدواج آن‌ها فراهم و مشکل مسکن و اشتغال آن‌ها رفع شود، گفت: دستگاه‌ها اقدامات صورت گرفته در این زمینه را برای گزارش‌دهی به نهاد ریاست جمهوری اعلام کنند.

وی گزارش‌دهی و مستندسازی را وظیفه دستگاه‌های استانی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که در زمینه فرزندآوری انجام دادند را انعکاس دهند تا مردم بدانند مسئولان از آن‌ها حمایت می‌کنند و به ازدواج و داشتن فرزند تشویق شوند.

هاشمی‌مهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۷۸ قطعه زمین برای ۲۳۵۴ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت تأمین و در اختیار قرار گرفته که به‌دلیل مشکل کمبود زمین هر قطعه ۲۰۰ متری زمین به دو خانوار واگذار شده‌است.

وی افزود: چنانچه اشکالات و نارسایی‌هایی که در اجرای این قانون در سیستم اداری و یا بانکی باشد گزارش داده تا در مرکز کشور پیگیری و رفع شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: به رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، اما در پایان سال گذشته ۳۰۰۰ نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بودند که برخی از آن‌ها حتی بیش از ۶ ماه در نوبت بودند.

کد خبر 746443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.