آب‌های جنوب از فردا مواج و متلاطم می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز در هفته جاری با افزایش وزش باد و ارتفاع موج همراه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور برای فردا (یکشنبه) تا ظهر چهارشنبه هشدار زرد دریایی صادر کرد.

سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر (تاکید بر مناطق دور از ساحل) نسبت به اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی هشدار داد.

یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج‌فارس و دوشنبه و سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان این شرایط را خواهند داشت.

چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان با وزش باد و افزایش ارتفاع موج مواجه می‌شود.

سازمان هواشناسی به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل، همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرد.

کد خبر 746382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.